رئیس انجمن پسته ایران با بیان اینکه در مجموع کل نیاز مصرفی پسته کشور ۲۰ هزار تن است گفت: از این میزان ۵ هزار تن در شب عید مصرف می شود که به همین میزان عرضه با قیمت‌های متعهد شده انجام خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۳۰۰۱
تامین ۵ هزار تن پسته برای کنترل بازار شب عید

محسن جلال پور رئیس انجمن پسته ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با اعلام اینکه قیمت جهانی پسته طی چند ماه اخیر 15درصد افزایش داشته است اظهار داشت: این افزایش قیمت با توجه به نوسانات ارزی اخیر رخ داده است.

وی درباره ارتباط قیمت ارز با پسته تولید داخل گفت: با توجه به اینکه 85 درصد این محصول در بازارهای صادراتی عرضه می‌شود و مستقیما با ارز در ارتباط است به صورت رقابتی به فروش می‌رسد.

جلال پور افزود: با تصمیم‌های اخیر، پسته در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا به قیمت 30 هزار تومان توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که بازارهای صادراتی در مدت زمان طولانی به دست آمده است باید حفظ شود.

جلال پور تاکید کرد: علاوه بر اینکه نوسانات ارزی در قیمت این محصول تاثیرگذار بوده‌است و تورم اخیر کشور نیز یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت پسته است.

رئیس انجمن پسته ایران با اشاره به اینکه بازار شب عید کاملا تامین خواهد شد گفت: هیچ نگرانی در رابطه با این موضوع وجود ندارد و پسته در بازار به وفور وجود دارد.

وی با بیان اینکه میزان مصرف پسته در کشور، سالانه 20 هزار تن است، گفت: از این میزان 5 هزار تن برای شب عید به مصرف می‌رسد که این مقدار در بازار وجود دارد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۳
۰
۰
اول گفتن صادرات بسته متوقف شد ، بعد مسؤولینی كه از تجار حساب میبرند عقب نشینی سریع كردند وگفتند نه اشتباه شد صادرات از سر گرفته میشه ولی باید نیاز داخلی برطرف شود ، و بعد از آن گفته نه باز اشتباه شد ( سوء تفاهم شد ) بسته كیلو 30 تومان وروزی 20 هزار كیلو به بازار عرضه میشه ( ایا واقعا این مقدار كافیست برای 70 میلیون ایرانی ) تا شب عید ، و آخرین خبر گفتند نه همه این كه گفتیم اشتباه بود ، بسته كیلویی 32 هزار تومان ( لطف كردند ) ، ومعلوم نیست تا شب عید كه 25 روز مانده تا كیلویی 90 هزار تومان میرسد ( چون روزی 2 هزار افزایش مییابد. در اخر میخواهند بگویند ( مردم هرچه گفتیم اشتباه بود بسته طبق میل بازرگانان فروخته میشه !!!!!!!! خدا رحم كند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها