معتقدان به دین و انقلاب در عرصه سینما مشغول اختلاف‌های بی‌نتیجه نشوند

توصیه‌های رهبر انقلاب به سینماگران متعهد

فرج‌الله سلحشور با اشاره به دیدار برگزارکنندگان جشنواره عمار با رهبری گفت: عماریون درد دین و خدمت داشتند و صحبت‌های رهبر معظم انقلاب نیز بسیار تعیین‌کننده بود.
کد خبر: ۵۴۲۹۴۵
صحبت‌های رهبری تعیین‌کننده بود

به گزارش فارس، سلحشور درباره دیدار سه‌شنبه شب جمعی از اهالی سینما با رهبر معظم انقلاب گفت: در تمامی جلسات سابق من ذره‌ای درد ندیدم، یعنی کسانی که بلند می‌شدند و در محضر رهبر معظم انقلاب صحبت می‌کردند، درد خودشان را داشتند، درد صنف خودشان را داشتند، مشکل نداشتن بودجه را مطرح می‌کردند، از پاره شدن صندلی‌های سینما سخن می‌گفتند، از اختلال در اکران و وجود ممیزی می‌نالیدند و...

کارگردان سریال «یوسف پیامبر» در ادامه افزود: خلاصه این‌که خودشان را طلبکار می‌دانستند و فکر می‌کردند این مملکت، این انقلاب و رهبری همه باید بلند شوند و دست به سینه در خدمت این آقا یا این خانم باشند و کار این هنرمندان را راه بیندازند تا ایشان فیلم دل خودشان را بسازند.

سلحشور تصریح کرد: یک بار محض رضای خدا من در این گروه‌هایی که خدمت رهبر معظم انقلاب رفتیم درد دین و درد مردم را ندیدم، اما در جلسه دیروز من برای اولین بار دیدم گروهی خدمت رهبر معظم انقلاب مشرف شدند که فقط درد دین و قصد خدمت داشتند، به فکر کارها و اقدامات مثبت برای انقلاب و مملکت بودند، از رهبر معظم انقلاب هیچ مطالبه‌ای نداشتند، یک کلمه نگفتند ما بودجه می‌خواهیم، ما امکانات می‌خواهیم، کسی کمک‌مان نمی‌کند، اصلا از این مسائل خبری نبود و حرفی هم به میان نیامد.

سلحشور تصریح کرد: عماریون مشکلات فیلمسازی و نارسایی‌های موجود را بررسی کردند و برایش راهکار ارائه کردند. آثاری که در مساجد، تکایا، میان مردم به نمایش درآورده بودند و عکس‌العمل‌های مردم را به صورت یک گزارش خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه کردند و از ایشان راهنمایی خواستند.

سلحشور در ادامه در مورد ارزیابی خود از بیانات رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: صحبت‌های ایشان بسیار تعیین‌کننده بود، خود فیلمسازان دیدند که رهبر معظم انقلاب اطلاعاتش نسبت به فیلمسازی و سریال‌سازی خیلی بیشتر از ما بود.حتی ایشان به اوضاع جهانی و سلطه کمپانی‌های بزرگ صهیونیستی هم کاملا آشنا بودند، مثلاً در مورد هالیوود فرمودند اینها کارشان سیاسی است و در جهت اهداف شوم صهیونیست و آمریکا گام بر‌می‌دارند. فیلم‌هایی که می‌سازند برای استعمار و چاپیدن دنیاست اما در کشورهای جهان سوم و عقب مانده این طور تلقین می‌کنند که سینما تفنن و سرگرمی است و سینما با سیاست کاری ندارد که این یک دروغ بزرگ است.

وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب  در بخش دیگری از سخنانشان به این مورد اشاره کردند که شما که فیملساز هستید و بچه مسلمان، وقتی وارد عرصه فیلمسازی می‌شوید یک سری ضایعات و تاثیرات منفی خواهید گرفت. برای این‌که این تاثیرات به حداقل برسد باید خود را تجهیز کنید و پوشش مقاومتی داشته باشید، زره شما هم عبادت و سرزنده داری است. فیلمسازانی که به فکر اصلاح جامعه هستند اول باید خودشان را احیا و پاک از گناه کنند تا در این زمینه واکسینه شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها