در اختتامیه بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر

«تنهای تنهای تنها» جایزه‌ها را درو کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فیلمسازان اجتماعی به عنوان طبیبان جامعه یاد کرد و گفت: در دوره ای در جامعه خطابه‌ها و سخنوری‌ها به عنوان ابزاری برای راهنمایی و هدایت جامعه استفاده می شد اما امروز با وجود اثرگذاری سخنوری ها، با توجه به قدرت تصویر، سینما می تواند در این راه به دلیل اثرگذاری شگرف، بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد.
کد خبر: ۵۴۲۲۷۸
فیلمسازان اجتماعی، طبیبان جامعه هستند

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی در مراسم اختتامیه بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر که دوشنبه شب در تالار ایوان شمس برگزار شد،گفت: حمایت نهادهای مختلف از فیلم های سینمایی در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر 140 درصد افزایش یافته و در این میان شاهد حضور بخش خصوصی نیز در تجلی اراده جشنواره فجر هستیم.

وی یادآور شد: حمایت نهادهای دولتی و خصوصی از سینما موجب بالندگی و پویایی سینما شده و در عین حال به بهبود بیش از پیش نقاط قوت سینمای ایران کمک خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: چنانچه بر متفاوت بودن سینمای ایران و معرفی فرهنگ و هنر ایران اسلامی از طریق هنر هفتم تاکید داریم باید با کمک یکدیگر از سینمای ایران حمایت کنیم.

به گفته حسینی، باید زیبایی‌ها و دستاوردهای ایران اسلامی در قالب آثار سینمایی به درستی به تصویر کشیده شود و همه باید در این زمینه کمک کنیم.

وی در ادامه از فیلمسازان اجتماعی به عنوان طبیبان جامعه یاد کرد و توضیح داد: در دوره ای در جامعه خطابه‌ها و سخنوری‌ها به عنوان ابزاری برای راهنمایی و هدایت جامعه استفاده می شد اما امروز با وجود اثرگذاری سخنوری ها، با توجه به قدرت تصویر، سینما می تواند در این راه به دلیل اثرگذاری شگرف، بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش همه ما بر این بوده سی و یکمین جشنواره فیلم فجر با کیفیت مطلوبی برگزار شود و در عین حال از جذب حداکثری در عرصه سینما نیز غافل نشدیم.

حسینی ادامه داد: افرادی ما را به سیاسی کاری متهم کردند که خود تندترین بیانیه های سیاسی را در قالب فعالیت فرهنگی منتشر کردند و با این حال ما این مهم را به جان خریدیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها