با نگاهی به کتاب جدید مصطفی رضایی‌کلورزی با نام «سپر»

ادبیات گمانه‌زن تلاش برای آفرینشی بدیع

معاون امور نمایشگاهی نمایشگاه کتاب خبر داد:

امروز آخرین فرصت برای ثبت‌نام ناشران

معاون امور نمایشگاهی نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به مهلت پایانی ثبت‌نام ناشران تا 30 بهمن درباره استعفای رئیس بخش بین‌الملل گفت: با مذاکره‌ای که معاونت فرهنگی با ایشان داشته آقای وصفی به فعالیتشان ادامه دهند.
کد خبر: ۵۴۲۱۲۱
امروز آخرین فرصت برای ثبت‌نام ناشران

محمد اللهیاری گفت: بر اساس تدبیری که امسال مدیریت نمایشگاه کتاب داشتند، چارت نمایشگاه کتاب تهران در شورای سیاستگذاری به تصویب رسید، کارها به گونه‌ای تقسیم شده که فعالیت‌های ناشران در یک معاونتی تحت عنوان «معاونت نمایشگاهی» دیده شده است؛ وجه تشابه این معاونت نسبت به سال‌های گذشته آن است که همانند پارسال کمیته ناشران داخلی با مدیریت مستقل وجود دارد و حوزه ناشران بین‌الملل هم با مدیریت جداگانه فعال خواهد بود.

فعالیت مستقل سه کمیته ناشران داخلی، بین‌الملل و نشر الکترونیک

وی افزود: سال گذشته در بازار جهانی کتاب ایران در بخش بین‌الملل بخشی داشتیم، در این بخش آن دسته از شرکت‌های ایرانی که در حوزه نشر الکترونیک فعالیت کرده بودند و امکان عرضه محصولاتشان به ناشران خارجی وجود داشت در بخش ناشران خارجی فعال بودند که امسال برای آن هم کمیته‌ای دیده شد و مختص به ناشرانی است که در کشور در حوزه الکترونیک کار کرده و در قالب «ebook» کتاب تولید کرده و یا نرم‌افزارهایی ارائه کرده‌اند که در حوزه الکترونیک به کتاب و کتابخوانی کمک می‌کند.مجموع این سه کمیته که به حوزه نشر می‌پردازد تحت عنوان معاونت نمایشگاهی خواهد بود.

معاون امور نمایشگاهی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران متذکر شد: از آنجا که هر سه کمیته به صورت مستقل و مدیریت جداگانه اداره خواهد شد معاونت امور نمایشگاهی قرار است که بیشتر تسهیل کننده و هماهنگ‌کننده فعالیت این سه کمیته زیرمجموعه خود با سایر بخش‌های نمایشگاه و ریاست نمایشگاه باشد، این معاونت امور را تسهیل و آنچه باید در شورای سیاستگذاری یا برنامه‌ریزی پیگیری شود را پیگیر خواهد بود، به این معنا دخالت مستقیم در فعالیت‌های این سه کمیته ندارد.

الهیاری پیرامون کمیته‌ها اظهارداشت: مدیریت کمیته الکترونیک با آقای افراسیابی، آقای کمالی‌نژاد حوزه ناشران داخلی و آقای وصفی هم همانند چند سال گذشته مدیریت حوزه ناشران بین‌الملل را بر عهده دارد.

«وصفی» به فعالیت خود در نمایشگاه ادامه می‌دهد

وی در پاسخ به اینکه در حال حاضر که آقای وصفی از بخش بین‌الملل استعفا داده و باید فرد جایگزینی انتخاب شود، توضیح داد: موضوع استعفای آقای وصفی طبیعی است که تابع شرایط خود اوست، اما برابر مذاکره‌ای که معاونت فرهنگی با ایشان داشته فکر می‌کنم آقای وصفی به فعالیت شان ادامه دهند. چون آقای وصفی سال‌هاست در حوزه بین‌الملل فعالیت داشته و ناشران بین‌المللی را خوب شناخته و ناشران هم در بخش عربی و غیر عربی با او تعاملات و آشنایی خوبی دارند، و طبیعی است که حضور او همانند سال‌های گذشته به کمک نمایشگاه آمده و در دوره بیست و ششم هم می‌تواند کمک شایانی به نمایشگاه بکند.

ثبت‌نام ناشران امروز به پایان می‌رسد

الهیاری درباره ثبت‌نام ناشران داخلی ابراز داشت: ثبت‌نام نمایشگاه کتاب امروز 30 بهمن برابر آنچه اعلام شده بود به پایان می‌رسد،‌ آقای کمالی نژاد قرار است گزارشی از میزان ثبت‌نام‌ها به ریاست نمایشگاه و شورای سیاستگذاری ارائه کنند پیش‌بینی آن است که ثبت‌نام‌ها همانند سال گذشته باشد و همانند سال‌های گذشته شاهد حضور پرشور ناشران باشیم.

معاون امور نمایشگاهی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درخصوص افزایش هزینه‌های نمایشگاه کتاب همانند اجاره بهای هر غرفه، اظهارداشت: آنچه را که به عنوان مصوبه در شورای سیاستگذاری داشتیم این بود که شاهد افزایش هزینه‌ای برای ناشران در این بخش نباشیم. (فارس)

newsQrCode
برچسب ها: کتابخوانی نشر
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها