با حضور رئیس جمهور انجام می‌شود

افتتاح 16 بندر چند منظوره در سواحل هرمزگان

همزمان با افتتاح فاز دو طرح توسعه بندر شهید رجایی 16 بندر چند منظوره مردمی در سواحل استان هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۵۴۲۱۱۴
افتتاح 16 بندر چند منظوره در سواحل هرمزگان

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ظهر امروز در نشست خبری گفت: این بنادر با هدف توسعه پایدار، محرومیت‌زدایی، ایجاد اشتغال مولد و رونق اقتصادی و گردشگری با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان و در کوتاه مدت توسط متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده است.

علی‌اکبر صفایی با بیان این‌که این بنادر در غرب، مرکز و شرق استان قرار دارند افزود: بهره‌برداری از این بنادر تاثیر مستقیم بر اقتصاد منطقه و اشتغال مردم غیور ساحل نشین استان هرمزگان خواهد داشت.

وی ادامه داد: بنادری که توسط ریاست محترم جمهور به بهره‌برداری می‌رسد شامل بندر چند منظوره مغویه، مقام، دیوان، ابوموسی، بحل، ذاکری، شیب دراز، گرزه، فارور، کندالو، کلات، بنجی، یکبنی، تبن، طاحونه و زیارت پارسیان است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین با اشاره به فاز دو توسعه بندر شهید رجایی افزود: با بهره‌برداری رسمی از فاز دو طرح توسعه بندر شهید رجایی ظرفیت این بندر به دو برابر افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که فاز دو طرح توسعه بندر شهید رجایی از پروژه‌های مهر ماندگار است گفت: تمامی فرایند طراحی و ساخت این پروژه عظیم توسط متخصصان داخلی انجام شده و با بهره‌برداری از این طرح متخصصان کشورمان به توانمندی طراحی و ساخت اسکله‌های مدرن که قبل از این در انحصار بیگانگان بود دست یافتند.

علی اکبر صفایی با اشاره به مشخصات طرح گفت: در این طرح شش پست اسکله به طول دو هزار و 20 متر و با عمق 16 متر احداث شده است و هفت میلیون متر مکعب لایروبی در حوضچه‌ها صورت گرفته و 80 هکتار اراضی جهت محوطه سازی استحصال شده است.

وی اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح بندر شهید رجایی به بنادر نسل سوم پیوسته و قابلیت پهلو دهی به کشتی‌های بزرگ سوپر پاناماکس را به دست می‌آورد.

این مسئول ادامه داد: همچنین ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر از سه میلیون TEUبه شش میلیون TEUکانتینر در سال افزایش می‌یابد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعتبار فاز دو طرح توسعه بندر شهید رجایی را 410 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: طی دولت‌های نهم و دهم ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی 5 برابر افزایش داشته است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها