پنج مرد نقابدار که با تشکیل یک باند خشن، شبانه با ورود به خانه‌های مردم در شهریار دست و پای ساکنان خانه‌ها را بسته و با تهدید قمه و چاقو، اموالشان را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۴۱۰۵۲
انهدام باند سارقان خانه‌‌های ویلایی

متهمان بازداشت شده با اعتراف به دزدی‌های سریالی عنوان کردند طلاهای دزدی را دو زن از اعضای باند می‌فروختند که یکی از این زن‌های متهم نیز دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم، شانزدهم بهمن امسال مردی با حضور در کلانتری 26 صباشهر در غرب استان تهران، علیه پنج مرد نقابدار به اتهام سرقت اموالش شکایت کرد.

شاکی گفت: نیمه‌شب با شنیدن سر و صدا از خواب بیدار شدیم و مشاهده کردیم پنج مرد نقابدار خانه را جستجو می‌کنند. من به یکی از اتاق‌ها رفتم تا موضوع را تلفنی به پلیس خبر دهم که ناگهان یکی از دزدها مرا دید و با چاقو راهم را سد کرد.

مالباخته اضافه کرد: دزدها دست و پایم را با چسب نواری بستند و در حالی که هر کدام چاقویی در دست داشتند، دست و پای اعضای خانواده‌ام را هم بسته و ما را در اتاق زندانی کردند.

وی یادآور شد: دزدهای خشن پول، مقادیری طلا، لوازم صوتی، تصویری و چند گوشی تلفن همراه و طلاهای همسر و دخترم را نیز به زور گرفتند و متواری شدند.

دزد خشن، صاحبخانه را با قمه زخمی کرد

در پی این شکایت با تشکیل پرونده و به دستور قاضی برجسته، بازپرس شعبه اول دادسرای شهریار، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهریار قرار گرفت و جستجوها برای دستگیری دزدهای نقابدار خشن آغاز شد تا این که روز بعد مردی با حضور در مرکز پلیس شکایت مشابهی ارائه و عنوان کرد: من و خانواده‌ام در خواب بودیم که با شنیدن صدای شکسته شدن شیشه‌های خانه بیدار شدیم و مشاهده کردیم پنج مرد نقابدار ـ که هر کدام چاقو و قمه به دست داشتند ـ وارد خانه‌مان شده‌اند. پدرم قصد مقابله با آنها را داشت که یکی از سارقان با قمه او را زخمی کرد.

وی اضافه کرد: سارقان، دست و پای ما را بسته و با سرقت پول، طلا و بخشی از لوازم خانه‌مان متواری شدند.

در حالی که جستجوها برای یافتن دزدهای نقابدار خشن ـ که در این دو سرقت نقش داشتند ـ ادامه داشت، افراد دیگری هم با حضور در مرکز پلیس، شکایت‌های مشابهی را ارائه کردند. در بررسی این پرونده‌ها معلوم شد دزدها همگی به یک شیوه وارد خانه‌های این شاکیان شده و پس از زندانی کردن آنها، اموالشان را دزدیده‌اند.

نقاب از چهره یکی از دزدها کنار رفت

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، چند روز پیش مردی با حضور در مرکز پلیس عنوان کرد چند دزد نقابدار اموال منزلش را سرقت کرده‌اند و او هنگام فرار سارقان، هویت یکی از آنها را ـ که نقاب از چهره‌اش کنار رفته ـ شناسایی کرده است.

در این مرحله با تحقیق از مالباخته مشخص شد یکی از دزدان فراری، متهم سابقه‌داری بوده که در همسایگی‌شان زندگی می‌کند.

با مشخص شدن هویت مرد سارق، ماموران متهم را در خانه‌ای در یکی از محله‌های جنوبی شهریار دستگیر و به پلیس آگاهی غرب استان تهران منتقل کردند.

اعتراف سارق نقابدار به دزدی‌های خشن

در تحقیق از متهم مشخص شد وی با شناسایی ساکنان خانه‌های ویلایی و کسانی که وضع مالی مناسبی داشتند، همراه همدستانش نیمه‌های شب در ورودی خانه‌ها را تخریب و پس از ورود به منازل، دست و پای ساکنان خانه را بسته و با تهدید آنها، پول، طلا، لوازم صوتی و تصویری و گوشی تلفن همراه آنها را سرقت و مالباخته‌ها را در صورت مقاومت با قمه و چاقو زخمی می‌کردند.

در مرحله بعدی معلوم شد سارقان اموال خانه‌ها را فروخته و طلاهای مسروقه را نیز همسر یکی از اعضای باند همراه زن جوان دیگری که با آنها همدست بوده، فروخته‌اند.

در پی اعتراف متهم، دیگر همدستانش هم تحت تعقیب قرار گرفتند و در این رابطه چهار مرد و یک زن دستگیر شدند. متهمان در بازجویی پلیسی به دزدی‌های سریالی و فروش اموال دزدیده شده اعتراف کردند.

بنا بر این گزارش، برای متهمان از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای شهریار قرار قانونی صادر شد.

تحقیقات تکمیلی برای مشخص شدن دیگر جرایم متهمان و دستگیری سایر اعضای فراری این باند و کشف اموال مسروقه ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها