پنجاه و ششمین دوره رقابت معتبر فتوژورنالیست جهان از پل هانسن عکاس سوئدی روزنامه داگنز نیئتر برای یک عکس از مراسم تشییع جنازه دو کودک فلسطینی در غزه تقدیر کرد و جایزه اصلی خود را به این عکاس داد.
کد خبر: ۵۴۰۹۴۱
ورلد پرس فتو 2013

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از سایت ورلد پرس فتو، ورلد پرس فتو معتبرترین جایزه فتوژورنالیسم جهان برندگانش را معرفی کرد.

10 عکس برتر در بخش های مختلف این جایزه فتو ژورنالیسم جهان به شرح ذیل است:

تشییع جنازه در غزه



پل هانسن عکاس سوئدی روزنامه  داگنز نیئتر به عنوان بهترین عکاس این دوره ورلد پرس معرفی شده و جایزه بهترین عکس خبری سال و نیز جایزه نخست بخش "Spot News  " سینگلز را به دست آورد. او مراسم تشییع جنازه دو کودک خردسال فلسطینی در حمله اسرائیل به منزل مسکونی شان در غزه را به تصویر کشید.

غزه
 



برنات آرمانگ عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس برای به تصویر کشیدن دود ناشی از انفجار یک حمله هوایی اسرائیل به شهر غزه جایزه نخست بخش "Spot News " روایتی را کسب کرد.

اسپری فلفل

سربازان اسرائیلی از فاصله نزدیک به چهره مجروح یک معترض فلسطینی در بخش قدیمی شهر بیت المقدس اسپری فلفل می پاشند. عمار اواد عکاس اردنی خبرگزاری رویترز برای این عکس در بخش اخبار عمومی عنوان بهترین عکاس را به دست آورد.

زباله دانی دانرورا



میکا آلبرت عکاس آمریکایی آژانس "ردوکس" در بخش روایت زندگی روزمره برای به تصویر کشیدن عکس این مرد کنیایی که در محل تخلیه زباله شهر نایروبی کتابی را یافته و آن را می خواند جایزه اول را به دست اورد.

شادی در پایان رقابت



چن وی سنگ عکاس مالزیایی جایزه نخست بخش "اسپرت اکشن" را برای این عکس کسب کرد. لحظه رسیدن گاو ران در رقابت خطرناک گاورانی در جزیره سوماترا اندونزی.

فقط می خواهم "دانک" کنم



یان گراروپ عکاس دانمارکی آژانس لایف در بخش "رپورتاژ ورزشی" جایزه اول را کسب کرد. او توانست مجموعه عکسی از مسابقه بسکتبال زنان در شهر موگادیشو پایتخت سومالی را که به شدت توسط نیروهای ارتش دولتی آز آن مراقبت می شد، تهیه کند. افراطگرایان الشباب بازیکنان را تهدید به مرگ کرده بودند.

فوتبال در گینه  بیسائو



دانیل رودریگز پرتغالی  در بخش زندگی روزمره " سینگلز" برای عکس این مسابقه فوتبال در زمین یک پایگاه نظامی در دولومبی گینه بیسائو  مقام اول را به خود اختصاص داد.

میرلا



جایزه نخست بخش روایتی زندگی روزمره نصیب فائوستو پوداوینی شد. وی توانست با هنرمندی یک بیماری را به تصویر بکشد که خود به مبتلا به آن نیست. میرلا زن 71 ساله رمی مدت 43 سال با شوهرش  زندگی کرده و اکنون وظیفه دشوار مراقبت از او را که دچار بیماری آلزایمر است با عشق و علاقه  انجام می دهد.

کاسوواری جنوبی



کریستیان زیگلر عکاس آلمانی در بخش سینگلز طبیعت برای عکس این کاسوواری جنوبی گونه ای مرغ شاخدار نادر و در حال انقراض که در کوهستان های استرالیا زندگی می کند، جایزه نخست را کسب کرد.

پنگوئن های امپراتور



پل نیکلن عکاس کانادایی  نشریه نشنال جئوگرافیک  جایزه نخست بخش روایتی طبیعت را برای به تصویر کشیدن پنگوئن های امپراتور هنگام شنا در اعماق آب و حباب هایی که ایجاد می کنند ،به دست آورد. مترجم : بهرام افتخاری.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بهشتی
-
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
۰
۰
خیلی جالب بود متشكرم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها