دیدن لباس عروسی که هزاران دلار هزینه داشته، ماشین عروسی که هزینه روکش صندلی‌هایش حتی چند برابر قیمت خودروهای ماست، مهمانی باشکوهی که صدها مدعو در آن با بهترین غذاها پذیرایی می‌شوند، عروس و دامادی که رو به دوربین لبخند می‌زنند و به عاشقانه‌ترین حالت ممکن دست‌هایشان را به هم قلاب کرده‌اند و همه آن چیزی که به عنوان گران‌ترین عروسی‌های مشاهیر هالیوود نام می‌گیرد، حسرت‌برانگیز است.
کد خبر: ۵۴۰۸۲۰
از آن ازدواج‌ها تا این طلاق‌ها

عروسی‌هایی که خبرهایش ماه‌ها قبل از برگزاری مراسم تا تیتر اول نشریات زرد هم می‌رود و تا مدت‌ها بعد از مراسم، صفحه‌های این نشریات را پر می‌کند. عروسی‌هایی که حتی رکورددار می‌شود، اما اغلب به بن‌بست می‌خورد و همیشه این سوال را برای همگان باقی می‌گذارد که چرا؟

چرا ازدواج‌هایی که در آنها شاخص‌های عمومی خوشبختی نظیر زیبایی، ثروت، تفریح، مسافرت، خرید و رفاه وجود دارد باید با شکست مواجه شود. اگر بخواهیم مانند مادربزرگ‌ها تحلیل کنیم، احتمالا به این جمله می‌رسیم: «خوشی می‌زنه زیر دلشون!» اما اگر بخواهیم همین تحلیل را جدی‌تر ببینیم، مساله به این موضوع ختم می‌شود که برای مردمی که این امکانات را ندارند، داشتن آنها خوشبختی به نظر می‌رسد، اما برای آنها که هر روز با همه این ثروت و تفریحات رو‌به‌رو هستند، بعد از مدتی این امکانات جذابیت‌هایش را از دست می‌دهد و آنها را دچار روزمرگی می‌کند.

دقیقا همین موضوع سبب می‌شود وقتی علت طلاق افراد مشهور هالیوود را دنبال کنید به مسائلی برسید که اغلب قابل حل، بی‌ارزش و حتی پوچ به نظر می‌رسد. حتی گفته می‌شود برخی ازدواج‌ها و طلاق‌ها در دنیای هالیوود، نه به دلیل مسائل عاطفی یا اختلافات که تنها به دلیل افزایش شهرت و تبدیل شدن به سرخط خبرها صورت می‌گیرد.

ردپای خیانت

از روزمرگی و دنبال تنوع بودن حتی دلایلی نظیر خبرساز شدن که بگذریم، مسائل اخلاقی ازجمله مهم‌ترین عللی محسوب می‌شود که حتی عاشقانه‌ترین ازدواج‌های هالیوودی را تحت تاثیر قرار داده است. فضای موجود در هالیوود به گونه‌ای شکل گرفته که تابوی خیانت و بی‌اخلاقی در ازدواج شکسته شده است و خیانت در ازدواج‌ها امری عادی محسوب می‌شود. این امر سبب شده مدت‌های قبل از رسمی شدن طلاق خبر‌های بی‌اخلاقی و خیانت در رابطه منتشر شود.

وجود این مسائل و جذابیت این اخبار در نشریات زرد کار را به جایی رسانده که در دهه 60 میلادی به عکاسانی که در این حوزه کار می‌کردند عنوان خاصی داده شد و به آنها پاپاراتزی گفتند. در واقع پاپاراتزی به عکاسانی گفته می‌شود که کارشان تهیه عکس‌های جالب از چهره‌های سرشناس بویژه هنرمندان و ورزشکاران و نیز خانواده و نزدیکان آنان و فروش این تصاویر به مجلات مختلف است. معمولا پاپاراتزی‌ها عکس‌های مورد نظر خود را در مکان‌های عمومی تهیه می‌کنند. برای این منظور با به دست آوردن سرنخ‌هایی از برنامه‌های عمومی یا خصوصی یک چهره سرشناس، این عکاسان در مکان و زمان مورد نظر حاضر می‌شوند و عکس‌های عامه‌پسندی از این شخصیت‌های محبوب تهیه می‌کنند و آنها را به مجلات زرد با قیمت‌های گزاف می‌فروشند. در سال‌های اخیر، ماجراهای ازدواج‌های نادرست و روابط موازی، کار و کاسبی عکاسان پاپاراتزی در هالیوود را رونق بخشیده است.

مشت، نمونه خروار

موضوع طلاق در جامعه هالیوود در واقع تداعی‌کننده ضرب‌المثل مشت نمونه خروار است. گفته می‌شود ۵۰درصد زنان و شوهران در آمریکا به نوعی به یکدیگر خیانت می‌کنند. در آمریکا و کانادا نرخ طلاق برای اولین ازدواج حدود ۵۰ درصد است؛ یعنی نیمی از ازدواج‌های اول مرد و زن به جدایی منجر می‌شود.

آوید طالبیان/ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها