وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد:

تنوع موضوعات و پایتخت‌گریزی از شاخصه‌های فیلم فجر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تنوع موضوعات و پایتخت گریزی را از شاخصه‌های فیلم های سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر دانست و گفت: فیلمهای امسال تنها به دغدغه روشنفکران تهرانی نمی پردازد.
کد خبر: ۵۳۹۱۱۱
تنوع موضوعات و پایتخت‌گریزی از شاخصه‌های فیلم فجر

به گزارش روز جمعه جام‌جم آنلاین به نقل از  روابط عمومی وزارت ارشاد، سیدمحمد حسینی در سخنانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: در زمینه تولید فیلم های سینمایی که دغدغه متدینین و علمای بزرگوار بوده است، حرکت خوبی در حال انجام است و سال به سال این روند بهبود می یابد.

وی گفت: امسال فیلم‌ها با موضوعات مختلف و با توجه به تنوع اقلیم در کشور تولید شدند و تنها به مسایل خاص آنچنانی نپرداخته‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: زندگی شهیدان دوران دفاع مقدس، خاطرات شهدای مفقود الاثر و فرهنگ نماز از جمله موضوعاتی بود که در فیلم های امسال تجلی یافت.

حسینی، روابط دختر طلبه با مادر، نقش یک روحانی در تحول افراد و نیز جنایات آمریکا در عراق و افغانستان را از جمله سوژه‌های آثار جشنواره امسال ارزیابی کرد و ادامه داد: فیلم هایی اجتماعی با نگاه آسیب شناسانه به بزهکاری اجتماعی پرداخته اند و به دنبال عادی سازی و ترویج این آسیب‌ها نبودند.

وی تاکید کرد: موضوع فیلم های جشنواره فجر از محدوده تهران خارج شده و کل کشور و حتی خارج از مرزها را در بر گرفته است.

وی اظهار کرد: حمایت جمهوری اسلامی ایران از محرومان جهان، مصائب مردم عراق، نقش آمریکا در ترورهای مذهبی و قومی و تاثیری که فرهنگ حسینی بر یک سرباز آمریکایی دارد و جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در قاچاق اعضای بدن انسان، هنرمندانه در آثار سینمایی تبیین شده است.

حسینی برگزاری سومین کنفرانس بین المللی هالیوودیسم با هدف بررسی اهداف و نقش هالیوود در پیشبرد اهداف سردمداران کاخ سفید را یادآور شد و افزود: در این کنفرانس اندیشمندان و سیاستمداران آمریکایی و اروپایی به نقد پدیده هالیوودیسم پرداختند.

دشمن به دنبال دگرگون سازی سبک زندگی ایرانیان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه دشمن در جنگ رسانه ای، تبلیغی و فرهنگی باورها و اعتقادات مردم بویژه جوانان را هدف گرفته است، افزود: آنها می‌خواهند باورها و سبک زندگی ما را دگرکون کنند.

حسینی ادامه داد: در این راستا دهها شبکه تلویزیونی فارسی زبان راه‌اندازی و به ابزاری در خدمت نظام سرمایه داری تبدیل شده اند که در این راستا برخی از عوامل داخلی و نیز کسانی تشت رسوایی آنان از بام افتاده و امروز خارج نشین هستند، با این رسانه‌ها همراه شده‌اند.

 تاکید بر محوریت قرآن در خلق آثار هنری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس معاونت قرآن و عترت در این وزارتخانه را یادآور شد و گفت: این اقدام با هدف توجه به فرهنگ اصیل اسلامی و بهره گیری از ظرفیت های قرآن برای خلق آثار فرهنگی و هنری صورت گرفت.

حسینی بهره گیری از قرآن را ضامن استمرار نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: هنرمندان به جای تکیه بر فرهنگ و اندیشه غرب می توانند از این فرهنگ ناب اسلامی بهره گیرند.

وی برگزاری جشنواره هنرهای قرآنی در 20 رشته، حمایت از بیش از 2 هزار موسسه قرآنی، افزایش تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد به 15 هزار کانون را ناشی از اهتمام این وزارتخانه به فرهنگ قرآنی دانست.

حسینی رشد انتشار کتاب در کشور را یادآور شد و گفت: در فاصله زمانی 1358 تا 84 در مجموع 340 هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شده بود که این رقم در فاصله زمانی سال های 84 تا 90 به رقم 415 هزار کتاب افزایش یافت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری کتاب سال جمهوری اسلامی، تقدیر از نویسندگان و اندیشمندان دیگر کشورها را که در حوزه اسلام و ایران تالیفاتی داشته باشند، از دیگر اقدامات این وزارتخانه برشمرد و افزود: شعر تکریم شاعران و برگزاری جشنواره شعر فجر نیز از اقداماتی است که با هدف پاسداری از زبان فارسی انجام می شود.

حسینی به برگزاری جشنواره تئاتر فجر در بهمن امسال اشاره کرد و گفت: در گذشته متون نمایشی، اغلب برگرفته از نمایشنامه های غربی بود اما در جشنواره امسال از میان 130 نمایشی که روی صحنه رفت، تنها پنج نمایش برگرفته از آثار خارجی بود و بقیه با اقتباس از فرهنگ بومی به نگارش درآمده است.

وی اختصاص بخش ویژه پیامبر اعظم (ص) در جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری را از دیگر اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ترویج اسلام ناب محمدی عنوان کرد و گفت: برگزاری هفته های فرهنگی ایران در دیگر کشورها نیز زمینه را برای اثرگذاری بر توده های مردم دیگر ملت‌ها فراهم می‌کند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها