در حالی که پیش از این گمانه زنی‌های بسیاری وجود داشت که آیا گروه1+5 با پبشنهاد جدیدی وارد مذاکرات خواهد شد یا نه؛ ویلیام هیگ این ابهامات را رفع کرد و به طور صریح اعلام کرد که گروه 1+5 در مذاکرات قزاقستان پیشنهاد جدیدی به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۵۳۸۷۹۶
پیشنهاد جدید هسته ای به ایران

به گزارش خبرگزاری فرانسه هیگ گفته است که گروه 1+5 پیشنهاد جدید و معتبری را در زمان ازسرگیری این گفتگوها در اواخر فوریه، به تهران ارائه خواهند کرد.
 
وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای با ابراز خرسندی از ازسرگیری گفتگوهای بین تهران و گروه 1+5 در 26 فوریه قزاقستان گفت: «دستیابی به پیشرفت در این پرونده بیش از پیش فوریت دارد».
 
وی افزود: «ما این گفتگوها را در آلماتی با پیشنهاد معتبر جدیدی به پیش می‌بریم».
 
ایران هسته‌ای می‌نویسد: هنوز اطلاعی از جزئیات این پیشنهاد جدید در دست نیست.


 بی‌توجهی دولت به قانون

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: مشکل عمده ما با دولت این است که نمی‌خواهد به قانون تمکین کند و دولت تعمداً به قانون بی‌توجهی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در جمع روحانیون شهر ملایر در پاسخ به پرسشی درباره اختلافات روسای قوای مقننه و مجریه گفت: مشکل عمده ما با دولت این است که نمی‌خواهد به قانون تمکین کند و دولت تعمداً به قانون بی توجهی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در پاسخ به پرسشی درباره مذاکره با آمریکا اظهار داشت: در شرایط حاضر مذاکره با آمریکا بی فایده است، چه اینکه پرستیژ کنونی ما در جامعه جهانی به این خاطر است که می‌توانیم به آمریکا به عنوان ابرقدرت اول دنیا «نه» بگوییم.


تحلیل انتخاباتی ولایتی

علی اکبر ولایتی در سخنرانی خود در مراسم گرامیداشت دهه فجر که در مسجد زین‌العابدین (ع) قم برگزار شد، در خصوص کشیده شدن انتخابات به دور دوم اظهار داشت:  اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود، آسیب پذیری بیشتری خواهد داشت.

به گزارش مشرق،وی افزود: در داخل کشور به واسطه تحریم‌ها مشکلاتی داریم که برخی از آنها ناشی از سوء مدیریت است، از طرفی اصحاب فتنه و کسانی که به عنوان جریان انحرافی شناخته می‌شوند احتمال دارد بخواهند برای انتخابات برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشند.

ولایتی تصریح کرد: اگر دولت آینده متعلق به اصولگرایان نباشد مصیبت داریم و باید هشت سال مشکلاتی را تحمل کنیم، از مجموعه اصولگرایان باید یک نفر رای بیاورد.

ارتش آزاد منفور سوریها

روزنامه واشنگتن پست در مقاله جدید خود در مورد سوریه، تصویر نسبتا واقع بینانه‌ای از وضعیت سوریه ارائه کرده و در انتهای گزارش خود تیر خلاص را به معارضان اسد می‌زند و می‌نویسد:  بسیاری از مردم  از ارتش آزاد سوریه هم بیزارند و فقط می خواهند راهی برای خروج پیدا کنند.

به گزارش بولتن نیوز، ایگناتیوس به وظایف جان کری وزیر امور خارجه جدید آمریکا در قبال سوریه نیز اشاره می‌کند. این اشاره از آن جهت اهمیت دارد که جان کری در پنج سال گذشته، کانال ارتباطی محرمانه بشار اسد با دولت امریکا بوده و روابط نزدیکی با دمشق و شخص اسد دارد.

اولین وظیفه جان کری به عنوان وزیر امور خارجه آینده دولت امریکا، باید ایجاد یک سیاست منسجم برای سوریه باشد، کشوری که تحریم های ایالات متحده در آن جواب معکوس داده و جنگ در اطراف دمشق به بن بست رسیده است، اقتصاد رو به ویرانی است و کشور به سمت فروپاشی فرقه ای پیش می رود.

این گزارش حاکی‌ست: تحریم های اقتصادی به رهبری ایالات متحده به نتیجه ای معکوس رسیده، درست همانطور که در عراق دهه‌ی1990 اتفاق افتاد، صدمه زدن به مردم فقیر و طبقه متوسط .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمدی پور
-
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
۰
۰
ای آقای پور محمدی اگر وزیر بودی چه بودی .همیشه گوشتی كه گربه نتواند بخورد بومی دهد.
علی م
-
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
۰
۰
هیجوقت به امریكا اعتماد نكنید هما نطور كه به یك مار زخمی نمیشود اعتماد كرد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها