هفتمین جشنواره بین المللی شعر فجر در کنار آبهای نیلگون خلیج فارس در جزیره خارک افتتاح شد.
کد خبر: ۵۳۸۵۴۶
افتتاح هفتمین جشنواره بین المللی شعر فجر

هفتمین جشنواره بین المللی شعر فجر عصر امروز سه شنبه 17 بهمن در محل سینما صدف جزیره خارک و با حضور جمع زیادی از شاعران عرصه انقلاب گشایش یافت.

در آئین افتتاحیه این مراسم علاوه بر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و فریدون حسن‌وند استاندار بوشهر و نیز مسئولان اجرایی این جشنواره شاعرانی مانند حمید سبزواری، عباس براتی پور ، محمد علی بهمنی ، پرویز بیگی حبیب آبادی ، بیژن ارژن، محمد علی سهرابی نژاد و جمعی از شاعران جوان استان بوشهر حضور دارند.

بر اساس اعلام در این دوره از جشنواره شعر فجر 2 هزار و 37 شاعر  به رقابت با یکدیگر می پردازند. همچنین در مراسم این افتتاحیه قرار است از زنده یاد خلیل عمرانی شاعر فقید عرصه انقلاب تجلیل شود که فرزند وی در این مراسم حضور دارد.

مهمانان هفتمین جشنواره بین المللی شعر فجر ساعت 17 وارد فرودگاه خارک شدند و جمعی از دانش آموزان و در همین فرودگاه تعدادی از دانش آموزان شهرستان خارک به قرائت سرودهای انقلابی پرداختند.

مهمانان این جشنواره همچنین در بدو ورود بر سر آرامگاه شهدای گمنام خارک حضور یافتند و به روح آنها ادای احترام کردند.

دلیل انتخاب خارک به عنوان میزبان هفتمین جشنواره بین المللی شعر فجر مقاومت این جزیره در ایام جنگ تحمیلی است؛ خارک جزیره کوچکی در 75 کیلومتری شمال غربی بوشهر است و قطب صنعت نفت ایران به شمار می رود و به همین خاطر در طول 8 سال جنگ تحمیلی آماج حملات رژیم بعثی بود.

خارک در طول روزهای جنگ بیش از 2هزار و 838 بار مورد تهاجم هواپیماهای جنگی رژیم بعثی عراق قرار گرفت. اوج حملات در سالهای 64 تا 66 بوده که در این مدت به 75 درصد تاسیسات، اسکله ها و مناطق مسکونی این جزیره کوچک خسارت وارد شده است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها