سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو از بهره‌برداری از 61 طرح بزرگ آبی در کشور با سرمایه‌گذاری 1450 میلیارد تومانی در دهه فجر امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۳۸۰۷۶
بهره‌برداری از 61 طرح بزرگ آبی در کشور

علیرضا دایمی در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این که 13 سد آماده افتتاح و آبگیری است، گفت: با آبگیری این سدها 900 میلیون مترمکعب به حجم مخازن سدهای کشور اضافه می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، با بهره‌برداری از این مخازن که 622 میلیارد تومان برای آن سرمایه‌گذاری شده است، حجم مخازن سدهای کشور به 48 میلیارد متر مکعب خواهد رسید.

وی همچنین از بهره‌برداری از 11 شبکه آبیاری و زهکشی در کشور خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از این شبکه‌ها 36 هزار هکتار به اراضی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری و زهکشی اضافه می‌شود.

دایمی با بیان این که در سال‌های گذشته سالانه 80 هزار هکتار از اراضی کشور تحت پوشش شبکه‌های آبیاری و زهکشی قرار می‌گرفت، خاطرنشان کرد: در سال مالی 91 ـ 90 با توجه به اختصاص تسهیلات بیشتر، احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی اراضی سرعت بیشتری گرفته است.

به گفته وی، اکنون 41 طرح به ارزش 220 میلیارد تومان از طریق فاینانس در بخش آبیاری و زهکشی اراضی در حال اجراست.

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو همچنین از بهره‌برداری از ده پروژه بزرگ آبرسانی در کشور خبر داد و گفت: با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی در این بخش، 300 هزار مترمکعب در شبانه‌روز به ظرفیت انتقال شبکه‌های آبرسانی اضافه شده است.

دایمی با بیان این که در دهه فجر امسال همچنین از ده طرح فاضلاب با سرمایه‌گذاری 120 میلیارد تومانی در کشور بهره‌برداری می‌شود که توان جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب این طرح‌ها صد هزار مترمکعب در شبانه‌روز است، افزود: به این پروژه‌ها در استان‌های مختلف کشور از قبیل خراسان رضوی و جنوبی، اصفهان، لرستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل پراکنده است و تنها در آذربایجان شرقی 81 طرح کوچک آبی به بهره‌برداری می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها