جام جم آنلاین: موهای بافته شده به سبک آفریقایی " dreadlocks" یک مرد زیمبابوه ای در یک باشگاه شبانه شهر ژوهانسبورگ به سرقت رفت. در آفریقای جنوبی تقاضا برای موهای بافته شده به سبک آفریقایی 100 درصد طبیعی بسیار بالا است.
کد خبر: ۵۳۶۴۷۸
سرقت موی بافته یک مرد

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، موتسا مادونکو مرد زیمبابوه ای مدت 10 سال موهای مجعد بافته شده اش به سبک آفریقایی را کوتاه نکرده بود اما ناگهان در ظرف یک شب آنها را در یک باشگاه شبانه شهر ژوهانسبورگ از دست داد.

فرد یا افراد ناشناسی از یک لحظه غفلت موتسا مادونکو استفاده کرده و " dreadlocks" وی را با قیچی یا تیغ بریده و برای عرضه به بازار سیاه ربودند.

به نوشته روزنامه محلی تایمز ژوهانسبورگ، موهای مجعد بافته شده به سبک آفریقایی با توجه به بلندی آنها بین 200 تا 2500 راند( 16 تا 278 یورو) فروخته می شوند. این موهای انسانی هم توسط مردان و هم توسط زنان مورد استفاده قرار گرفته و در میان موهای آنها متصل می شود.

کلاه گیس های این گونه مو از گذشته مورد استفاده قرار می گرفتند اما در آفریقای جنوبی تقاضا برای " dreadlocks" طبیعی بسیار بالا است.

جان ووشی یک آرایشگر شهر ژوهانسبورگ می گوید: این موهای مجعد بافته شده به سبک آفریقایی بسیار رواج یافته و در یک روز عادی  ما 10 عدد از آنها را به موهای مشتریانمان متصل می کنیم.

این مساله منجر به ایجاد یک صنعت جدید و رو به گسترش شده است. مترجم: بهرام افتخاری.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها