پزشک قلابی که به بهانه سرمایه‌گذاری در خرید و فروش دلار، صاحب یک رستوران را در تهران فریب داده و 40 میلیون تومان پول وی را دزدیده بود، در لواسانات دستگیر شد.
کد خبر: ۵۳۴۷۱۶
پزشک قلابی مردم را نقره‌داغ می‌کرد

طبق اظهارات متهم، وی درصدد بوده از افراد دیگری هم کلاهبرداری کند که موفق نشده است.

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در شعبه 12 بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران علیه مردی به اتهام سرقت 40 میلیون تومانی شکایت کرد.

شاکی که صاحب یک رستوران در شمال غرب تهران بود، گفت: مدتی پیش مردی به رستورانم آمد و با معرفی خود به عنوان پزشک و صاحب داروخانه عنوان کرد در زمینه سرمایه‌گذاری در خرید و فروش دلار هم فعالیت دارد.

شاکی افزود: او هر هفته دو بار ـ همراه دختر جوانی که او را نامزدش معرفی می‌‌کرد ـ به رستورانم می‌آمد و پس از مدتی در پی این آشنایی، اعتمادم به وی جلب شد و خواستم با پرداخت مبلغی به وی از او دلار بخرم. او هم ادعا می‌کرد طی دو ماه سرمایه‌ام سه برابر می‌شود.

شاکی یادآور شد: قرار شد با مرد پزشک نزد دوستانش که در زمینه خرید و فروش دلار فعالیت دارند، برویم. آن روز در حالی که 40 میلیون تومان پول همراهم بود، برای خرید دلار با خودرویش به یکی از محله‌های شمال غرب تهران رفتیم.

مرد سرمایه‌گذار در دام دزد جوان

شاکی با اشاره به نحوه دزدیده شدن پول‌هایش گفت: روز حادثه مرد پزشک مرا به چند خیابان در شمال و شمال غرب تهران برد و هر بار ادعا می‌کرد دوستانش محل ملاقات را عوض کرده‌اند. سرانجام پس از چند ساعت مقابل یک کوچه بن‌بست در شمال غرب تهران توقف کرد تا از خودرو پیاده شویم. اما پزشک حیله‌گر، در حالی که کیف پول در خودرو بود، پیاده نشد و بسرعت از محل دور شد.

در پی این شکایت، پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

ماموران در مرحله اول با شناسایی هویت دختر جوانی که همراه متهم به رستوران شاکی می‌آمده، وی را به مرکز پلیس آگاهی احضار کردند.

این دختر جوان در بازجویی مقدماتی ادعا کرد، متهم فراری پیش از این نامزدش بوده و وی و خانواده‌اش را فریب داده و با اخذ مبلغی از آنها متواری شده است.

دختر جوان هم در دام خواستگار شیاد

وی به پلیس گفت: متهم فراری پزشک نبوده و صاحب داروخانه هم نیست، بلکه مدتی پیش به عنوان نسخه پیچ در داروخانه‌ای با وی همکار بوده است.

مرد شیاد با ادعای این‌که خانواده‌اش در خارج از کشور زندگی می‌کنند و قرار است بزودی داروخانه‌ای در یکی از کشورهای اروپایی دایر کند، دختر جوان را فریب داده و مبلغی پول از او گرفته است.

در ادامه تحقیق از وی معلوم شد، دختر جوان وقتی متوجه شده مرد مورد علاقه‌اش به او دروغ گفته، به ارتباطش با وی خاتمه می‌دهد، اما بعد از آن متهم وی و خانواده دختر جوان را به مرگ تهدید می‌کند. در حالی که این خانواده قصد شکایت از متهم فراری را داشتند، متوجه می‌شوند خواستگار حیله‌گر نشانی خانه آنها را در اختیار طلبکارانش قرار داده و به این ترتیب آنها را دچار دردسر کرده است.

در حالی که تحقیقات برای دستگیری متهم فراری ادامه داشت، معلوم شد وی درصدد است به لواسانات برود و به بهانه خرید دلار از مردی کلاهبرداری کند.

بنابراین ماموران چند روز پیش با هماهنگی قضایی عازم محل فوق شدند و با محاصره آنجا، متهم را پیش از اقدام به کلاهبرداری دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی در مواجهه حضوری با شاکی اعتراف کرد که پول‌هایش را دزدیده است.

اعتراف متهم

متهم به پلیس گفت: به دلیل مشکلات مالی بدهکار بودم، به همین دلیل تصمیم گرفتم با کلاهبرداری از مردم، بدهی‌هایم را بپردازم. ابتدا دختری را که در داروخانه همکارم بود، فریب دادم و به بهانه‌های مختلف از او پول ‌گرفتم.

متهم اضافه کرد: سپس تصمیم گرفتم صاحبان رستوران‌های شمال غرب تهران را هم فریب داده و پول‌هایشان را بدزدم و البته برای این‌که کسی به من ظنین نشود، نامزدم را هم با خود به رستوران‌ها می‌بردم تا با بررسی وضع مالی صاحبان رستوران‌ها، آنها را فریب دهم.

متهم یادآور شد: ابتدا از همین شاکی کلاهبرداری کردم و درصدد بودم افراد دیگری را فریب دهم که متوجه شدم پلیس تعقیبم می‌کند.

وی اضافه کرد: بنابراین به زندگی پنهانی‌ام ادامه دادم و دوباره به تهران بازگشتم و با فریب یک مرد پولدار، در لواسانات با وی قرار ملاقات گذاشتم و می‌خواستم به بهانه فروش دلار، پول‌هایش را بدزدم و پیش از هر اقدامی دستگیر شدم.

بنابراین گزارش، متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از وی برای مشخص شدن دیگر کلاهبرداری و دزدی‌ها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها