رئیس کل بیمه مرکزی درباره علت پرداخت جریمه از سوی استفاده‌کنندگان بیمه‌نامه‌های شخص ثالت، گفت: موضوع اخذ جریمه از دارندگان بیمه‌نامه شخص ثالث که تصادف می کنند، در متن قانون بیمه شخص ثالث قید شده است تا جنبه بازدارندگی داشته باشد.
کد خبر: ۵۲۹۹۶۵

سیدمحمد کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بنا نیست کسی که 500 هزار تا یک میلیون تومان حق بیمه پرداخت می‌کند یک مرتبه چند میلیون تومان از شرکت بیمه خسارت دریافت کند و این عقلا و شرعا اشکال هم دارد.

بنابراین خسارت‌های بیمه‌ای پرداخت می‌شود، اما برای کسانی که از این خسارت‌ها استفاده می‌کنند به لحاظ بازدارندگی جریمه گرفته می‌شود، همان‌گونه که برای کسی که از کوپن بیمه‌نامه استفاده نمی‌کند، تخفیف قائل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در جریمه‌ها نرخ بیمه نامه شخص ثالث در قبال خسارت 500 هزار تا یک میلیون تومانی بین 50 هزار تا یکصد هزارتومان است در حالی که خسارت ممکن است بیش از پول یک دیه کامل باشد، چرا که در تصادفات جرحی علاوه بر خسارت‌های بیمارستانی که صنعت بیمه پولش را به وزارت بهداشت و درمان پرداخت می‌کند، برای اقسام دیه‌ای که قاضی حکم صادر می‌کند ممکن است بیش از 126 میلیون تومان هم باشد، لذا نباید کاری کنیم که موجبات تجری جرم در جامعه به وجود بیاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها