سرانجام پس از 14 ساعت تلاش امدادگران، پیکر هر هشت معدنچی حادثه ریزش معدن زغال سنگ طبس از تونل این معدن به بیرون کشیده شد.
کد خبر: ۵۲۴۶۱۰

به گزارش مهر، معدن زغال سنگ طبس که به دنبال ریزش، هشت معدنچی را در خود محبوس کرده بود، سرانجام به باز پس دادن پیکر این معدنچیان رضایت داد.

چهار نفر از کارگران این معدن، در همان ساعات اولیه ریزش جان خود را از دست دادند، اما چهار نفر دیگر بر اثر گاز معدن درگذشتند.

در پی جان باختن هشت نفر از معدنچیان شاغل در معدن زغال‌سنگ پروده طبس، امروز در این شهرستان عزای عمومی اعلام شد.فرماندار طبس با بیان این‌که خانواده‌های این قربانیان در طبس سکونت دارند، گفت: تشییع جنازه جانباختگان حادثه امروز انجام خواهد شد.

احمد طالبیان افزود: پنج نفر از جانباختگان به نام علی مهدیزاده، اسماعیل عابد، محمود عابد، جواد باقرزاده و اسماعیل رحیمیان از اهالی طبس هستند و ابوالفضل خوری از شمال کشور، رسول غلامی از مشهد و رمضان رضوانی از کاشمر بوده‌اند.

وی علت این حادثه را ریزش تونل اعلام کرد و افزود: این ریزش موجب گازگرفتگی در معدن و در نتیجه انفجار شد. فرماندار طبس تعداد افراد مشغول به کار در این معدن را 40 نفر بیان و تصریح کرد: این تعداد نیرو از سوی یک شرکت خصوصی برای استخراج معدن زغال سنگ فعالیت می‌کردند. این معدن در 25 کیلومتری شهر طبس واقع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها