قاضی شعبه اول دادگاه عمومی زرقان در استان فارس برای مجازات صیادان متخلف، حکم نوشتن مقاله زیست‌محیطی صادر کرد.
کد خبر: ۵۱۵۵۹۴

به گزارش واحد مرکزی خبر، شش جوان متخلف که هفته پیش در اقدامی غیرقانونی در پارک ملی بمو، بره آهویی را از مادرش جدا کرده بودند، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس گفت: این متخلفان به 91 روز حبس تعزیری محکوم شدند، اما قاضی دوستدار محیط زیست شعبه اول دادگاه عمومی زرقان با ملاحظه سن کم متخلفان، مجازات آموزشی موثری را برایشان در نظر گرفت.

بنا به حکم دادرس شعبه اول دادگاه عمومی زرقان، علاوه بر تبدیل مدت 91 روز حبس تعزیری به دو سال حبس تعلیقی، هر یک از متخلفان باید یک مقاله زیست محیطی با متن حداقل 2000 کلمه درباره فواید محیط‌زیست و لزوم حفاظت از آن تهیه و با ارائه آن به اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان فارس، گواهی تقدیم مقاله زیست‌محیطی از دایره اجرای احکام دادگاه عمومی کسب کنند.

همچنین ورود این متخلفان به محوطه پارک ملی بمو ممنوع شد و هر شش متهم باید هر ماه یک مرتبه به سرپرست پارک ملی بمو مراجعه و گواهی حسن رفتار با محیط‌زیست و انجام ندادن تخلف زیست محیطی را اخذ کرده و تحویل دایره اجرای احکام دادگاه دهند.

چنانچه هر یک از متهمان در مدت یک سال دستورات قاضی را انجام ندهند، مجازات زندان ایشان اجرا خواهد شد.

از ابتدای امسال بیش از یکصد شکارچی متخلف در استان فارس دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

آهو، کل و بز، جبیر، قوچ، میش، گورخر ایرانی، گوزن زرد ایرانی، پلنگ و خرس قهوه‌ای از جمله وحوش و پستانداران زیستگاه‌های استان فارس هستند.

5/9 درصد مساحت استان فارس جزو مناطق حفاظت شده، پارک ملی، پناهگاه حیات‌وحش و شکار ممنوع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها