سر کلانتر هفتم تهران خبر داد:

دستگیری زنان جیب بر با ۳۲ فقره سرقت

سرهنگ علی غیاثوند از دستگیری اعضای باند زنان جیب بری که در اماکن زیارتی اقدام به سرقت می کردند خبر داد و افزود: مالباحتگان برای اعلام شکایت و شناسایی متهمان به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.
کد خبر: ۵۱۴۷۱۲

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: ساعت 17:15 مورخه 21 مهرماه سال جاری مأموران کلانتری 205 مصطفی خمینی در حین گشتزنی نامحسوس در محدوده ایستگاه حرم مطهر به یک گروه شش نفره از زنان مشکوک شدند.

وی افزود: مأموران در مراقبت نامحسوس از این شش خانم متوجه شدند که این شش نفر با نزدیک شدن به تبعه زن یکی از کشورهای عربی همسایه او را در حلقه خود محاصره کرده و پس از لحظاتی ، هر شش نفر آنها از این زن تبعه خارجی فاصله گرفته و به سرعت از او فاصله گرفتند.

سرهنگ غیاثوند اضافه کرد: بلافاصله واحدی از مأموران کلانتری به تعقیب این شش زن رفته و مأمور دوم نیز با مراجعه به زن تبعه خارجی از وی درخواست می کند تا اقدام به وارسی اموال داخل کیف خود بپردازد که در این لحظه از سوی این زن به مأموران اعلام می شود که وجوه نقد داخل کیف وی به سرقت رفته است.با اطمینان از سارق بودن زنان، هماهنگی لازم با گشت کلانتری انجام و مأموران در ساعت 18 اقدام به دستگیری هر شش نفر آنها می کنند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «جیب بری»، به دستور دادرس شعبه 101 جزایی دادگاه بخش آفتاب، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شناسایی شش زن سابقه دار

در شرایطی که سارقان در زمان دستگیری مدعی بیگناهی بودند، کارآگاهان تیم مبارزه با جیب بری اداره هفدهم به محض مشاهده متهمان، هر شش متهم بویژه دو نفر از آنها به اسامی «فاطمه . ش» 50 ساله و «محترم . ش» 50 ساله را به عنوان مجرمان سابقه دار و حرفه ای اداره هفدهم مورد شناسایی قرار دادند.

«فاطمه» و «محترم» از مجرمان سابقه داری هستند که در طول 20 سال گذشته بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف جیب بری، مواد مخدر و کیف قاپی، در تهران و دیگر شهرهای کشور بویژه شهرهای زیارتی قم و مشهد دستگیر و روانه زندان شده اند.

با شناسایی این دو متهم از سوی کارآگاهان، آنها به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ارتکاب دهها فقره جیب بری به همراه دیگر چهار متهم پرونده به اسامی «زینب . ش» 26 ساله ، «زینب . خ» 21 ساله، «زهرا . ح» 37 ساله، «الهام . ش» 27 ساله ـ که همگی آنها نیز از اعضای خانواده و بستگانشان هستند ـ اعتراف کردند.

اعتراف به دهها فقره جیب بری

با شناسایی هویت واقعی متهمان و در شرایطی که متهمان در زمان دستگیری خود را با اسامی دروغین به مأموران معرفی کرده بودند ، هر شش متهم صراحتا به دهها فقره جیب بری به شیوه «سیاه کنی» در اماکن زیارتی قم و تهران بویژه در حرم مطهر حضرت معصومه ، مسجد مقدس جمکران و امامزاده های شهر تهران بویژه امامزاده صالح، امامزاده حسن، حرم حضرت عبدالعظیم و همچنین در ایستگاه های مترو و اتوبوس و بازارچه های تهران بویژه در محدوده بازار ، شهرری و میدان شوش اعتراف کردند.

یکی از متهمان در خصوص مدت زمان فعالیت در زمینه سرقت و جیب بری به کارآگاهان اظهارداشت: از زمانی که به یاد دارم، به همراه مادرم (فاطمه . ش) در حال سرقت به شیوه جیب بری  هستم و هر چیزی از قبیل گوشی تلفن همراه ، طلا و پول را سرقت کرده و در تمامی سرقت ها نیز من نقش سیاه کن را بر عهده دارم.

شناسایی دهها مالباخته

با اعترافات صریح متهمان در خصوص شیوه و شگرد سرقت ها، کارآگاهان با تجمیع پرونده های مشابه در خصوص جیب بری از خانم ها از کلانتری های سطح شهر تهران بویژه در مناطق امامزده حسن، شهرری، تجریش و... موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگان شدند.

یکی از مالباختگان پس از حضور در اداره هفدهم و پس از شناسایی متهمان به کارآگاهان اظهارداشت: 29 بهمن سال گذشته از بیمارستان امیراعلم سوار اتوبوس شدم که در داخل بیمارستان خانمی (با اشاره به یکی از متهمان) شروع به صحبت با من کرد و خانم دیگری وجوه نقد داخل کیف دستی ام به مبلغ 520 هزار تومان را سرقت کرد.

مالباخته دیگری اظهارداشت: 19مهر سال90 در محدوده میدان شوش و درحالیکه مشغول قیمت کردن بودم، ناگهان چند خانم در اطرافم جمع شدند و خانم سن بالایی (اشاره به فاطمه . ش) از میان آنها به من نزدیک شد و مرا هل داد و مدعی شد که این وسایل فروشی نیست. زمانیکه به خانه برگشتم متوجه شدم که طلاهای داخل کیفم حاوی دو حلقه انگشتر، یک رشته زنجیر و یک رشته دستبند به سرقت رفته است.

خانم دیگری نیز در اظهاراتی مشابه به کارآگاهان گفت: ششم شهریور ماه سال جاری در خیابان شهید قره باغی و در مغازه فروش لوازم خانگی مشغول خرید برای جهیزیه دخترم بودم که خانمی به من نزدیک شد و از من در خصوص خرید جهیزیه برای دخترش چند سوال پرسید و پس از دقایقی از من جدا شد. زمانیکه قصد پرداخت پول به مغازه دار را داشتم متوجه شدم که مبلغ سه میلیون و 300 هزار تومان وجه نقد داخل کیفم به سرقت رفته است.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، اظهارداشت: با توجه به اعترافات صریح متهمان به دهها فقره جیب بری و شناسایی دهها مالباخته و احتمال افزایش جرایم ارتکابی و تعداد مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش چهره هر شش متهم پرونده از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است لذا از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی متهمان شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.

سرهنگ غیاثوند افزود: همچنین از کلیه شهروندان محترم که هرگونه اطلاعاتی در خصوص دیگر ارتکابی متهمان دارند درخواست می شود تا اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055390، 51055391 و 51055392 در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها