عضو شورای مشورتی گردشگری از راه‌‌اندازی موزه‌های روستایی و عشایری خبر داد و تاکید کرد: روستاهای هدف گردشگری کشور برای ارائه عملکرد هرچه بهتر نیازمند کسب عنوان و اختیارات دهیاری ویژه هستند.
کد خبر: ۵۱۳۵۰۰

تراب محمدی امروز در حاشیه بازدید دهیاران روستاهای هدف گردشگری کشور از روستای تاریخی کندوان اظهار کرد: همانگونه که تصویب فرمانداری‌های ویژه توانست در رونق شهرستان‌های خاص تاثیر بسزایی داشته باشد، تصویب روستاهایی با دهیاری ویژه نیز می‌تواند در تقویت گردشگری روستاهای هدف بسیار کارگشا شود.

وی با اشاره به تاثیر همه‌جانبه توسعه گردشگری در روستاها تصریح کرد: رونق گردشگری می‌تواند مهاجرت معکوس را برای روستاها در پی داشته باشد و از حاشیه‌نشینی در اطراف شهرها جلوگیری کند.

محمدی لازمه این کار را علاوه بر توسعه زیرساخت‌ها، همکاری دهیاران به ویژه در روستاهای هدف گردشگری عنوان کرد و ادامه داد: باید با هدایت درست امکانات گردشگری، زیرساخت‌ها و تبلیغات به سوی روستاها گردشگران داخلی و خارجی را از شهرها به سمت روستاها گسیل کنیم.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی موزه‌های روستایی و عشایری می‌توان فرهنگ‌ها، آداب، رسوم و آیین‌های جذاب و تماشایی روستاییان کشور را به خصوص برای گردشگران خارجی به نمایش گذاشت.

محمدی اعطای مجوز به روستاییان برای تبدیل کردن خانه‌های روستایی دارای شاخص‌های لازم به اقامتگاه‌های بومی برای گردشگران و راه‌اندازی نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌هایی از محصولات صنایع دستی، خوراکی و سوغاتی هر روستا را از اقدامات مورد نیاز در توسعه گردشگری روستاهای هدف دانست که طی سال‌های اخیر در آذربایجان شرقی اجرایی شده است.

 نخستین کارگاه آموزشی دهیاران روستاهای هدف گردشگری، با حضور نمایندگانی از دهیاران روستاهای برجسته گردشگری سراسر کشور توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و اداره کل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها