چال کردن قطعات خودرو در حیاط خانه

خودرویی که توسط صاحبش به سرقت رفت !

اعضای باند با واژگون کردن خودروهای فرسوده و زخمی کردن خود از شرکت بیمه دیه دریافت می کردند

دستگیری باند کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه

ماموران پلیس آگاهی شهرستان بجستان در استان خراسان‌رضوی باند هشت نفره کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه را دستگیر و تحویل مقامات قضایی دادند.
کد خبر: ۵۱۳۲۷۳

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان بجستان درباره این خبر گفت: در پی ارسال یک فقره پرونده مربوط به واژگونی خودروی سواری پراید در جاده بردسکن به بجستان، حوالی روستای سردق به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بجستان، کارشناسان پلیس با بررسی صحنه تصادف و با توجه به وضع جسمانی چهار سرنشین خودرو که دچار مصدومیت بودند، به صحنه‌سازی بودن حادثه ظنین شدند.

سرهنگ ابوالحسن وفایی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان بجستان با انجام تحقیقات اولیه و هماهنگی قضایی، این افراد را دستگیر و برای تحقیقات بیشتر همراه پرونده به پلیس آگاهی منتقل کردند.

وی گفت: در تحقیقات پلیسی و بازجویی ماموران آگاهی از متهمان که بین 21 تا 24 سال داشته و همگی مجرد و ساکن یکی از استان‌های غربی بودند، مشخص شد این افراد با استفاده از خودروهای فرسوده و واژگون کردن آنها در مسیر جاده و مجروح کردن خود، موضوع را به پلیس اعلام و پس از تشکیل پرونده، از شرکت‌های بیمه دیه دریافت می‌کردند.

سرهنگ وفایی تصریح کرد: در ادامه بازجویی متهمان به همدستی چهار نفر دیگر از اعضای باند که افراد سابقه‌دار بودند، اعتراف کردند. براساس اعتراف متهمان، ماموران پلیس آگاهی این افراد را با هماهنگی قضایی در حالی که با همین شگرد، پرونده‌شان در یکی از شرکت‌های بیمه شهرستان تربت‌حیدریه در دست بررسی بود، دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: در بازجویی‌های تکمیلی مشخص شد که متهمان توسط شخصی به نام محمد معروف به «دکتر» راهنمایی می‌شدند و این فرد پس از صحنه‌سازی و اعلام موضوع به پلیس از صحنه متواری می‌شده، که ماموران پلیس آگاهی با استفاده از امکانات فنی و بانک‌های اطلاعاتی، متهم را شناسایی کردند. تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان بجستان در پایان گفت: در این عملیات پلیسی اسناد و مدارکی از متهمان کشف شد که نشان می‌دهد آنها تاکنون موفق به دریافت مبالغ هنگفتی تحت عنوان دیه با صحنه‌سازی تصادف و واژگونی خودروهای فرسوده در شهرهای مختلف کشور از جمله هشتگرد کرج، اسلام‌آباد غرب، تویسرکان، سبزوار و گناباد شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها