مدیرسازمان تعاون روستایی استان قزوین در پایان از برپایی جشن ملی انگور در27 شهریورماه جاری در شهرستان تاکستان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۱۸۸۵

ناطق معین‌الدین با بیان اینکه 12 درصد باغات انگورکشور در این استان قرار دارد، گفت: استان قزوین دارای رتبه برتر و جایگاه بسیار خوبی در تولید انگور کشور است و 17 درصد تولید انگور کشور را به خود اختصاص داده است.

معین‌الدین با اشاره به آغازخرید توافقی محصول انگور بیان کرد: با شروع برداشت انگور درشهرستان تاکستان، اتحادیه تعاون روستایی تاکستان، کار خرید توافقی محصول انگور را از باغداران تاکستانی آغاز کرده است.

مدیرتعاون روستایی استان قزوین با اشاره به میزان خرید توافقی انگور طی سه روز گذشته گفت: طی چند روز گذشته 400 تن محصول انگور توسط اتحادیه تاکستان به صورت توافقی و به قیمت روز از باغداران خریداری شده است.

این مقام مسئول در خصوص روند خرید توافقی انگور اظهارکرد: اتحادیه تعاون روستایی شهرستان تاکستان تا پایان برداشت انگور، خرید توافقی این محصول را ادامه می‌دهد و همچنین تصمیم به خرید توافقی کشمش دارد.

وی هدف از خرید توافقی محصول انگور را حذف واسطه‌های سودجو، حمایت از تولیدکنندگان، رساندن سود واقعی به باغداران، بازاریابی و بازاررسانی محصول انگور و کشمش دانست.

معین‌الدین با بیان اینکه شهرستان تاکستان قطب تولید محصول انگور دراستان قزوین است، گفت: با توجه به اینکه شهرستان تاکستان بیشترین باغات انگور را به خود اختصاص داده است، این شهرستان مهمترین مرکز تولید انگور دراستان به شمار می‌رود و دارای ارقام مختلف انگور است.

به گفته وی این استان دارای 35 هزار و 494 هکتار باغ انگور است و امسال میزان تولید انگور32 هزار و 181 تن وهمچنین میزان تولید کشمش 56 هزار و 122 تن است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها