کلاهبرداران دستگیر شدند

خرید سکه با چک جعلی

فرمانده انتظامی شهرستان «ساوه» از دستگیری چهار کلاهبردار که با چک جعلی وجعل عنوان مامور نیروی انتظامی اقدام به خرید سکه از طلا فروشی ها می کردند، ‌خبر داد.
کد خبر: ۴۹۳۳۸۶

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان «ساوه» گفت: در پی تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر اینکه شخصی با جعل عنوان مامور نیروی انتظامی، به صورت تلفنی قصد اخاذی از یک طلافروشی را دارد بلافاصله ماموران پلیس آگاهی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: مالک مغازه به ماموران اظهارداشت چند ساعت قبل فردی با معرفی خود به عنوان مامور نیروی انتظامی با وی تماس گرفته و تقاضای 18 عدد سکه تمام بهار آزادی و هفت عدد نیم سکه را جهت خرید برای رییس یکی از دانشگاه های شهرستان کرده است.

سرهنگ علی اصغر طالبی اظهارداشت: مالک طلافروشی به ماموران گفت پس از تماس شخصی که خود را مامور نیروی انتظامی معرفی کرده بود، شخص دیگری به عنوان رییس دانشگاه با وی تماس گرفته و اعلام داشته یکی از همکاران خود را با یک فقره چک ممهور به مهر دانشگاه جهت دریافت سکه ها می فرستد.

وی افزود: با توجه به اظهارات مالک طلافروشی و ظن ماموران مبنی بر اینکه پای یک کلاهبرداری در میان است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی  قرار گرفت و چند اکیپ به صورت نامحسوس در سطح شهر و حوالی مغازه طلا فروشی مستقر شدند.

سرهنگ طالبی اضافه کرد: شخصی با یک فقره چک به مبلغ 14 میلیون و 637 هزار تومان به مغازه طلافروشی مراجعه و پس از بیان اینکه از طرف رییس دانشگاه درخواست خرید سکه را دارد ماموران وارد عمل شده و وی و همدستش را که در محل نگهبانی می داد را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: با تحقیقات از متهمان دستگیر شده مشخص شد متهم اصلی دور میدان انقلاب شهرستان با یک دستگاه پژو پارس مستقر و منتظر سکه ها می باشد که بلافاصله ماموران به محل مورد نظر اعزام و خودروی مورد نظر را شناسایی کرده که راننده خودرو به محض رویت ماموران از محل متواری شده و با تلاش و تعقیب و گریز ماموران نهایتا متوقف و راننده و دیگر سرنشین آن نیز دستگیر شدند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از داخل خودرو فوق هشت دستگاه گوشی موبایل،11 عد سیم کارت، یک عدد کلاه گیس، تعدادی برچسب جهت نوشین اعداد و ارقام و حروف چکها و جعل آنها و تعداد یک فقره چک نوشته شده مخدوش، هشت برگ چک سفید بانکی و تعدادی عابر بانک کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه اظهارداشت: در بازجویی های فنی و پلیسی صورت گرفته از متهمان مشخص شد که هر دو متهم اصلی پرونده با جعل مامور نیروی انتظامی و رییس دانشگاه به همین روش از سه طلا فروشی در  همدان نیز با ارائه سه فقره چک بانکی جعلی به مبلغ 33 میلیون و 588 هزار تومان کلاهبرداری کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها