دو هزار نفر در معرض بیکاری

کمبود آب مشکل اصلی صنایع مهریز

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد با اشاره به مشکلات شهرک های صنعتی استان از جمله مهریز، گفت: کمبود آب مشکل اصلی صنایع مهریز است.
کد خبر: ۴۸۲۵۲۶

سید مسعود عظیمی امروز شنبه در جریان بازدید مسوولان شهرستان مهریز از شهرک صنعتی این شهرستان، اساسی ترین مشکل صنعتگران مستقر در شهرک صنعتی مهریز را کمبود آب عنوان کرد و گفت: تاکنون سه حلقه چاه در این شهرک حفر شده است که میزان بسیار کمی آبدهی داشته و باید راه حل فوری از طریق اتصال آب انتقالی به شبکه داخلی آب شهرک از سوی شرکت آب منطقه ای اقدام شود.

وی افزود: صنایع به آب وابسته هستند و بقای آنها در گرو تامین زیرساختهاست و لازم است مسوولان امر در این زمینه چاره اندیشی کنند.

فرماندار مهریز نیز در این بازدید با تاکید بر ضرورت حل سریع این موضوع، اظهارداشت: کمبود آب سال گذشته نیز مشکلاتی را برای صنعتگران شهرستان مهریز به وجود آورده بود.

مهدی کیانی مقدم خواستار تسریع در اجرای انتقال آب به شهرک صنعتی مهریز و تلاش در راستای رفع هر چه سریعتر مشکلات این شهرک شد.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید بر رفع مشکل آب این شهرک تاکید کرد و گفت: کمبود آب یکی از اساسی ترین مشکلات استان یزد طی چند سال اخیر است که در بخش صنعت نارضایتی صنعتگران را موجب شده است اما امیدواریم با اقدام سریع شرکت آب منطقه ای این مشکل به سرعت برطرف شود.

احتمال بیکاری دو هزار کارگر

حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده افزود: در صورت عدم تامین آب واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی مهریز، صنایع به تعطیلی کشیده می شود و بیش از دو هزار کارگر بیکار می شوند که این امر خود بحرانی جدی است.

وی اضافه کرد: بیکاری به طور قطع تبعات و آسیب های اجتماعی به دنبال خواهد داشت بنابراین تا دیر نشده لازم است مسوولان آب منطقه ای برای تامین آب شهرک صنعتی مهریز اقدام کنند.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم رعایت عدالت در تقسیم آب انتقالی، افزود: برخی شهرستان ها سهمیه بیشتری از آب انتقالی دارند و تمام سهمیه خود را نیز از همان اول دریافت کردند اما شهرستانی نظیر مهریز سهم کمی از آب انتقالی داشت که بخشی از این آب نیز هنوز به این شهرستان تخصیص نیافته است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها