سفیر اسپانیا در تهران گفت: امیدواریم مذاکرات ایران و گروه 1+5 در مسکو، شروع خوبی برای حل تمام مسائل باشد. پدرو ویینا در گفت‌و‌گو با ایرنا با بیان این‌که اسپانیا همواره حامی مذاکرات ایران با تروئیکای کشورهای اروپایی و نیز گروه 1+5 بوده است، افزود: مادرید کاملا مخالف استفاده از زور و اجبار برای حل مسائل است.
کد خبر: ۴۷۹۰۰۳

این دیپلمات اروپایی با تاکید بر حمایت اسپانیا از روند مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: امیدواریم روندی که از استانبول آغاز شده و قرار است در مسکو ادامه یابد، همراه همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به «نتایجی که همه منتظر آن هستند»، برسد.سفیر اسپانیا با اشاره به آغاز مذاکرات فنی میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: سفر یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران بازتاب‌های بسیار خوبی داشت.

ویینا در پاسخ به سوالی درباره همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان ایران و اسپانیا تصریح کرد: 2 کشور به صورت سنتی روابط خوب اقتصادی با هم دارند که البته عدم تعادلی در این رابطه به نفع ایران وجود داشته است.وی در تشریح این عدم تعادل افزود: این موضوع در مبادلات تجاری از آنجا ناشی می‌شود که اسپانیا انرژی و نفت از ایران وارد می‌کند ولی صادراتش به ایران شامل کالاهای استراتژیک نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها