فرمانده پلیس‌راه کشور گفت: بر اثر انفجار کپسول گاز یک دستگاه سواری پراید در تصادف با یک دستگاه سواری پژو، تمامی 6 سرنشین پراید در آتش سوختند، 2 سرنشین پژو نیز کشته و 5 نفر دیگر مجروح شدند.
کد خبر: ۴۶۶۴۹۱

سرهنگ محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بر اثر این حادثه که ساعت 30/18 روز پنجشنبه در جاده قدیم اهواز به خرمشهر در استان خوزستان رخ داد، یک دستگاه سواری پژو بر اثر انحراف به چپ با یک دستگاه سواری پراید برخورد کرد که در پی این حادثه کپسول گاز خودروی دوگانه‌سوز پراید منفجر شد و به خاطر قفل‌شدن در پراید متاسفانه تمامی 6 سرنشین پراید در آتش سوختند.

وی خاطرنشان کرد: در این حادثه 2 سرنشین سواری پژو نیز کشته و 5 نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته فرمانده پلیس‌راه کشور، در میان کشته‌شدگان حادثه 4 کودک 3 تا 8 ساله به چشم می‌خورند.

وی با اشاره به این که بررسی‌های پلیس نشان داده که خودروی پراید پس از وقوع حادثه به لحاظ ظاهری صدمه زیادی ندیده است، یادآور شد: طبق اظهارنظر اولیه ماموران آتش‌نشانی خوزستان کپسول‌های نصب شده روی خودروهای دوگانه‌سوز فاقد هرگونه قطع‌کن خودکار هستند که همین امر موجب می‌شود هر لحظه امکان آتش گرفتن آنها وجود داشته باشد.

فرمانده پلیس‌راه کشور گفت: با توجه به این که بخشی از خسارت و تلفات این حادثه بر اثر آتش‌سوزی خودرو و انفجار کپسول گاز خودروی پراید بوده است، کارشناسان تصادفات پلیس‌راه استان 50 درصد علت حادثه را انحراف به چپ راننده سواری پژو اعلام کرده و 50 درصد دیگر نیز کارخانه تولیدکننده خودرو یا در صورت نصب کپسول سوخت بعد از تولید کارخانه، سازنده کپسول سوخت را مقصر شناخته‌اند.

وی تاکید کرد: پلیس معتقد است طبق قانون باید در این‌گونه حوادث سهم همه بخش‌های دخیل بویژه سهم سازنده راه و کارخانه تولیدکننده خودرو و همچنین قطعه‌ساز مشخص شود.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به این که متاسفانه بخشی از تلفات رانندگی در طول سال به دلیل علت‌هایی غیر از علل انسانی است، افزود: ممکن است علت شروع این گونه حوادث رانندگی علت انسانی باشد ولی نقص راه و ایمنی وسیله نقلیه در شدت حادثه و مرگ و جراحت راننده و سرنشینان آن تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: اگر کارشناسان تصادفات و سیستم قضایی به این نکات توجه بیشتری داشته باشند، میزان احساس مسوولیت مسوولان راهسازی و خودروسازی و تعهد آنها برای ارتقای ایمنی این بخش‌ها افزایش می‌یابد که این امر قطعا تاثیر مثبتی بر کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی خواهد داشت.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به این که امسال جلسات مشترکی بین کارشناسان تصادفات رانندگی و سیستم قضایی کشور برگزار خواهد شد تا ابعاد مسوولیت سازندگان راه و وسایط نقلیه تبیین شود و این موضوع در دستورکار جدی ماموران پلیس و سیستم قضایی قرار گیرد، تصریح کرد: طبق ابلاغیه صورت گرفته کارشناسان تصادفات امسال به طور جدی سهم دستگاه‌های مختلف را در زمان بروز حوادث رانندگی مشخص و در کروکی تصادف درج می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها