عضو فراکسیون زنان مجلس از مردم خواست تا در انتخابات مرحله دوم در حوزه انتخابیه تهران، مشهد و تبریز به کاندیداهای زن رأی دهند تا حضور زنان در مجلس نهم کمرنگ نباشد.
کد خبر: ۴۶۱۰۲۲

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، فاطمه رهبر نماینده تهران در مجلس بعدازظهر امروز دوشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون حضور سه نماینده زن در مجلس نهم قطعی شده که این زنان از حوزه انتخابیه سراب، ساوه و زرندیه و اصفهان هستند.

وی با بیان اینکه وجود نماینده زن در مجلس هم از بعد مطالبات زنان در داخل کشور و هم از نگاه بین المللی بسیار اهمیت دارد، گفت: باید تلاش کرد تا کاندیداهای زن برای انتخابات مجلس نهم رأی بیاورند و حضور زنان باعث شود تا مطالبات و مشکلات زنان کشور در مجلس بهتر پیگیری شود.

رهبر با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران در مقوله نگاه به زنان، گفت: حضور زن در مجلس خنثی کننده تبلیغات منفی دشمنان خواهد بود و به دنیا نشان می دهد که زن در اجتماع ایران اهمیت ویژه ای دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر 11 داوطلب زن در سراسر کشور به دور دوم انتخابات راه یافتند، گفت: در حوزه انتخابیه تهران 9 داوطلب زن داریم که علاوه بر اینجانب، لاله افتخاری، زهره الهیان و الهام امین زاده از لیست جبهه متحد و فاطمه آلیا، زهره طیب زاده، بتول نامجو و خانم لاجوردی از لیست جبهه پایداری و همچنین خانم سهیلا جلودارزاده از لیست جبهه اصلاحات به دور دوم انتخابات راه یافتند.

رهبر افزود:خانم عشرت شایق از حوزه انتخابیه تبریز و خانم عفت شریعتی از حوزه انتخابیه مشهد نیز به دور دوم انتخابات رفتند.

عضو فراکسیون زنان مجلس تاکید کرد: باید تلاش شود تا این 11 کاندیدای زن در انتخابات مجلس رای بیاورند و به همراه سه زن دیگری که نماینده مجلس نهم شدند، تعداد زنان در مجلس نهم به 14 نفر برسد.

وی با بیان این که دور دوم انتخابات در اردیبهشت ماه برگزار می شود، گفت: امیدواریم همه این 11 کاندیدای زن در انتخابات مرحله دوم پیروز شوند و ما شاهد باشیم که مجلس نهم 14 نماینده زن داشته باشد.

رهبر با بیان این که حضور نماینده زن در مجلس بسیار ضروری است، با اشاره به عملکرد نمایندگان زن مجلس هشتم، گفت: هشت نماینده زن مجلس هشتم در سه سال اول این مجلس، حدود 40 مصوبه در زمینه مشکلات زنان، خانواده و کودکان را به تصویب رساندند که در واقع مصوبه تساوی دیه زنان با مردان، بیمه زنان قالیباف و سهم الارث خانم ها از جمله این مصوبات می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها