خطاب به وزیر زنان مالزی

ماهاتیر: قدرت وفا نکرد حتی به من

ماهاتیر محمد با نکوهش وزیر زنان و خانواده مالزی گفت که عاشق سمتت نباش، حتی من هم از قدرت کناره گیری کردم.
کد خبر: ۴۵۷۵۹۷

خطاب سخنان نخست وزیر سابق مالزی به اتهامات اخیر مؤسسه «پرواری ملی» که متعلق به خانواده «شهریزات عبدالجلیل» وزیر زنان مالزی است.

این مؤسسه به سوءاستفاده از وام دولتی 250 میلیون رینگتی که جهت احداث یک دامداری در شهر «گماس» دریافت کرده بود ،متهم شده است.

ماهاتیر محمد از «شهریزات» که رییس شاخه زنان حزب «آمنو» (حزب حاکم مالزی) نیز هست، خواست که نسبت به منافع حزب مسئول تر باشد و افزود: من از وی نمی خواهم که استعفا دهد ولی ما همیشه باید شهامت مسئولیت اشتباهاتمان را داشته باشیم.

وی با اشاره به حیاتی بودن تأثیر محبوبیت مردمی در فعالیت های سیاستمداران، گفت: من خودم سال ها با وجود داشتن بالاترین مقام در حزب و دولت، وقتی متوجه شدم که مردم از من خسته شده اند از مسئولیت هایم کنار کشیدم.

نخست وزیر اسبق مالزی گفت: تصمیم با خود «شهریزات» است که از وزارت استعفا بدهد یا نه.

این دومین بار است که «ماهاتیر محمد» استعفای «وزیر زنان و خانواده مالزی»  را درخواست می کند.

«شهریزات» که علاوه بر وزارت زنان، خانواده و توسعه اجتماعی مالزی ریاست شاخه زنان حزب «آمنو» را هم برعهده دارد متهم است که یک پروژه دولتی به ارزش 250 میلیون رینگیت (هر دلار معادل سه رینگیت) را به اعضای خانواده خود واگذار کرده است.

تعدادی از اعضای حزب «آمنو» همزمان با برگزاری مجمع عمومی این حزب در آستانه انتخابات سراسری این کشور خواستار کناره گیری «شهریزات» شدند و از او خواستند پیروزی حزب «آمنو» را به خطر نیاندازد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها