رییس پلیس آگاهی استان همدان از پلمپ سه موسسه آموزشی غیرمجاز که با وعده پذیرش در دانشگاه بدون کنکور از جوانان همدانی کلاهبرداری کرده بودند، خبرداد.
کد خبر: ۴۵۲۴۱۴

سرهنگ به‌گذر در تشریح جزئیات این خبر گفت: اطلاعات مردمی واصله به پلیس حاکی از آن بود که سه موسسه به اصطلاح آموزشی با تبلیغات گسترده در سطح شهر همدان اقدام به جذب دانشجو بدون کنکور با انتخاب رشته و دانشگاه محل تحصیل دلخواه کرد و تعداد زیادی از دختران و پسران مشتاق به تحصیل را با وعده قبولی بدون کنکور در دانشگاه پیام‌نور و دریافت مبالغی بین 150 تا 300 هزار تومان ثبت‌نام کرده‌اند.

رییس پلیس آگاهی استان همدان ادامه داد: با توجه به گستردگی موضوع و تعداد زیاد متقاضیان اکیپی از کارآگاهان مسئول رسیدگی به این پرونده و ارزیابی آن شدند و در تحقیقات اولیه متوجه شدند این سه موسسه با اجاره دفاتری در نقاط مختلف همدان با تبلیغات اغواگرانه اقدام به ثبت‌نام جوانان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این موسسات غیرمجاز بدون توجه به ظرفیت دانشگاه اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح‌کرد: در برخی از این موارد دانشگاه پیام‌نور همدان فاقد رشته‌های ثبت‌نامی از سوی این مراکز غیرمجاز بود.

به‌گذر افزود: ماموران در تحقیقات از حراست دانشگاه در خصوص مجوز فعالیت‌های این موسسات دریافتند که هر سه موسسه فاقد مجوز بوده و علی‌رغم اخطار دانشگاه پیام‌نور توجهی به این مهم نکرده و به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

به گزارش ایسنا، رییس پلیس آگاهی استان همدان خاطرنشان‌کرد: به این ترتیب با اعزام ماموران مدیران موسسات دستگیر شدند و با انتقال به پلیس آگاهی تحقیقات از آنان آغاز شد.

به گفته وی متهمان در بازجویی‌ها به صراحت به کلاهبرداری و اغفال شهروندان اقرار کرده و مدعی‌ شده‌اند. تاکنون از 368 نفر مبالغی را دریافت کرده‌اند که با استرداد وجوه دریافتی از مالباختگان و تکمیل پرونده، متهمان برای تعیین تکلیف به دادسرا اعزام شدند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها