معاون اول رئیس‌جمهور در بخشنامه‌ای اعلام کرد: با مدیرانی که در کشف رشوه، اختلاس و سوءاستفاده اهمال کنند، مطابق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد. به گزارش ایرنا، این بخشنامه 15 آبان با امضای محمدرضا رحیمی به تمام معاونین رئیس‌جمهور، وزیران، استانداران، روسای موسسات عمومی دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، مدیران عامل بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های دولتی ابلاغ شده است.
کد خبر: ۴۳۹۸۹۸

در این بخشنامه آمده است: با رعایت مفاد قانون خدمات کشوری و سایر قوانین و مقررات موضوعه، کارمندان تمام وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها، بانک‌ها، موسسات و نهادهای عمومی دولتی موظفند وظایف خود را با دقت، سرعت، صداقت، امانت و گشاده‌رویی، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی و اختصایی دستگاه مربوط انجام دهند.

در ادامه این بخشنامه تاکید شده است که دستگاه‌های اجرایی نیز مکلفند علاوه بر نظارت مستقیم از طریق انجام بازرسی‌های مستمر داخلی توسط بازرسان متعهد و متخصص بر عملکرد ابوابجمعی تحت مسوولیت، نظارت کنند.این بخشنامه می‌افزاید: مدیران و سرپرستان بلافصل، مسوول نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان خود در انجام وظایف محوله بوده و در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند. براساس بخشنامه معاون اول رئیس جمهور، چنانچه کارمندان با اقدامات خود یا بنا به توصیه و تاکید اشخاص در هر سطح موجب ضرر و زیان دولت شده یا تخلفاتی نظیر رشوه، اختلاس یا سوءاستفاده در حیطه مسوولیت خود مرتکب شوند، علاوه بر برخورد با آنان، با مدیران و سرپرستان مسوول نیز که در کشف تخلف یا جرایم اهمال کرده‌اند، مطابق مقررات رفتار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها