رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: مردان در دوران سربازی چگونگی رفتار با همسر و خانواده خود را آموزش می‌بینند.
کد خبر: ۴۳۷۹۸۶

مریم مجتهدزاده با تشریح اقدامات دولت برای تحکیم بنیان خانواده افزود: براساس طرح مطلع مهر، آموزش چهار ساعته قبل از مراجعه به محضر برای زوجین اجباری است همچنین به زوجین یک بسته‌ آموزشی 20 ساعته نیز در این زمینه ارائه می‌شود.

مجتهدزاده تاکید کرد: ‌از برنامه‌های استراتژیک مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، طرح تحکیم بنیان خانواده است؛ این طرح به صورت گسترده در تمام کشور حتی روستاها به منظور آشنایی زنان و مردان با تکالیف و حقوق یکدیگر اجرا می‌شود.

وی به فارس گفت: همچنین در مدارس، دختران و پسران جوان تکالیفی که در آینده بر عهده خواهند داشت را آموزش می‌بینند.

چاره‌اندیشی برای اوقات فراغت سربازان

اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده ‌نیروی انتظامی نیز با بیان این‌که عدم مهارت‌آموزی یکی از آفت‌های دوران سربازی است، گفت: در برخی موارد دیده می‌شود افرادی که مهارت خاصی دارند وارد سربازی شده اما از این مهارت استفاده نمی‌شود و این جوان فرصت‌های مهارتی خود را از دست می‌دهد که نباید این اتفاق رخ دهد.

فرمانده نیروی انتظامی درباره عدم رضایت برخی سربازان افزود: برخی از سربازان در مشاغلی همچون آبدارچی و جاروکش و آشپز به کار گمارده می‌شوند که ناراضی هستند. البته نباید این مشاغل به عنوان حرفه سرباز مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که برای پر کردن اوقات فراغت سربازان ‌باید چاره‌ای اندیشید، اظهار کرد: برای سربازان حقوق ماهانه 60 هزار تومان در نظر گرفته شده است که به صورت میانگین هر سرباز روزانه 2000 تومان دریافت می‌کند. این در حالی است که با 2000 تومان می‌توان یک وعده صبحانه میل کرد و چطور می‌توان از سرباز توقع داشت با این مبلغ سه وعده را سپری کند.

وی با بیان این‌که افراد هنگام ورود به سربازی تصور می‌کند وارد جهنم یا وارد اتاق عملی شده‌اند که ورود به آن اجتناب‌ناپذیر است، گفت:‌ افراد نباید فکر کنند که با ورود به سربازی حقوقشان مصادره می‌شود.

احمدی‌مقدم با بیان این‌که گفته شده است سربازی اجباری است اما مجانی نیست، افزود: ‌سربازی مساوی با بیگاری نیست و با توجه به بودجه صرف شده انتظار می‌رود دولت و نمایندگان مجلس در این مورد چاره‌ای بیندیشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها