کرمان با طوفان تاریخ‌سازی کرد

شهر باستانی از دل خاک بیرون آمد+عکس

باستان‌شناسان، استان کرمان را به سبب دارا بودن آثار تاریخی که در برخی موارد قدیمی‌ترین آثار از نوع خود در جهان محسوب می‌شوند (از جمله تمدن هلیل رود جیرفت، تپه یحیی بافت و تل ابلیس و قلعه‌های ساسانی کرمان) گهواره تمدن نامیده‌اند.
کد خبر: ۴۲۷۰۸۷

استان کرمان که در جنوب شرقی ایران واقع شده با منابع ارزشمند فرهنگی و گردشگری می‌تواند پذیرای مهمانان و گردشگران زیادی باشد.

در مرکز استان و شهر کرمان هوا خشک و نیمه معتدل است بنابراین بهار و پاییز بهترین فصل برای مسافرت به استان است تا بازدید از نقاط تاریخی و مناظر طبیعی لذت سرشاری را نصیب مسافران کند. جاذبه طبیعی استان از تنوع زیست‌محیطی آن ناشی می‌شود.

چشمه‌های آب معدنی چشم‌اندازهای طبیعی بسیار زیبایی آفریده‌اند و چندین منطقه حفاظت شده در کنار صحراهای بکر و زیبا را می‌توان از زیبایی‌ها و جاذبه‌های توریستی استان دانست. نگاهی گذرا به بخش گردشگری استان کافی است که متوجه شویم کرمان از توانایی‌های بالقوه طبیعی و تاریخی فراوانی برخوردار است.

برای نمونه می‌توان از چشمه‌های آب معدنی و آب گرم، قلعه عسکر، قرقره، ابارق، بوجان، رضا آباد و پاچنار، بیشه، اختیارآباد، حوض نو و حوض آباد و تفرجگاه‌های ماهان، جوپار، راین و...  نام برد.

مجموعه تاریخی‌ ـ فرهنگی گنجعلی‌خان شامل آب انبار، حمام و چایخانه است. کاروانسراهای چهارسوق، وکیل، لحاف دوزان، حاج مهدی، هندوها و حاج آقاعلی، مدارس سنتی گنجعلی‌خان، حیاتی و ابراهیم‌خان همه از نقاط دیدنی شهر کرمان هستند.

گنبد جبلیه، گنبد سبز و مشتاقیه از گنبدها و دروازه وکیل، دروازه ناصریه و دروازه گبری از دروازه‌های دیدنی شهر هستند.

باغ شازده در ماهان و آسیاب آن، مسجد جامع و مسجد چهل ستون کرمان، ضرابخانه و موزه مردم‌شناسی از نقاط دیگری هستند که نمی‌توان از آنها یاد نکرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها