مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب خبر داد

تحقق 99 درصدی برنامه تولید نفت

مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به کاهش 330 هزار بشکه تولید نفت ایران، یکی از دلایل این کاهش تولید نفت را پیر بودن میادین بزرگ نفتی عنوان کرد و گفت: امسال با اجرای یک طرح ضربتی کاهش تولید نفت ایران جبران می‌شود. هرمز قلاوند در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که در حال حاضر اکثر میادین بزرگ نفتی ایران بویژه در مناطق نفتخیز جنوب در نیمه دوم عمر خود به سر می‌برند، افزود: بر این اساس، به طور طبیعی تولید نفت ایران سالانه با کاهش روبه‌رو می‌شود.
کد خبر: ۴۲۴۳۹۵

مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب با اعلام این‌که در شرایط فعلی برآوردهای انجام شده نشان می‌دهد متوسط تولید نفت ایران سالانه حدود 300 تا 330 هزار بشکه کاهش می‌یابد، تصریح کرد: شرکت ملی نفت ایران برای جبران این کاهش تولید، روش‌های تولید ثانویه با افزایش تعداد حفاری‌ها، نصب و راه‌اندازی پمپ‌های درون چاهی و تزریق گاز را در دستور کار قرار داده است.

این عضو هیات‌مدیره شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر این‌که از ابتدای امسال تاکنون بیش از 99 درصد برنامه‌های تولید در مناطق نفتخیز جنوب اجرایی شده است، بیان کرد: در حال حاضر به طور متوسط روزانه 3 میلیون بشکه نفت خام در مناطق نفتخیز جنوب تولید می‌شود.

این مقام مسوول یکی از راهکارهای جدید شرکت ملی نفت برای حفظ و نگهداشت سقف تولید نفت ایران را نصب و راه‌اندازی پمپ‌های درون چاهی عنوان کرد و افزود: اخیرا قراردادی به منظور خرید 90 دستگاه تجهیزات درون‌چاهی با سازندگان امضا شده است. قلاوند با تاکید بر این‌که با نصب 30 دستگاه درون‌چاهی در مجموع ظرفیت تولید روزانه نفت ایران حدود 20 تا 25 هزار بشکه افزایش می‌یابد، تاکید کرد: با اجرای این روش‌ها علاوه بر جبران کاهش 330 هزار بشکه‌ای تولید امکان افزایش تولید نفت هم فراهم می‌شود.

شرکت ملی نفت ایران امسال برای طرح‌های نگهداشت توان تولید نفت خام و گاز طبیعی به حدود 5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد. بر این اساس، امسال به منظور توسعه میادین مستقل نفت هم به حدود 7‌/‌3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است، از سوی دیگر به منظور توسعه میادین مستقل گازی باید 5‌/‌6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها