مجتمع قضایی امور اقتصادی منتشر کرد

جزئیات 5 پرونده اختلاس و کلاهبرداری در 5 بانک کشور

مجتمع قضایی امور اقتصادی جزئیات 5 پرونده اختلاس و کلاهبرداری در 5 بانک کشور شامل ملی، ملت، سپه، تجارت و رفاه کارگران را منتشر کرد.
کد خبر: ۴۱۸۷۵۰


اختلاس 12میلیارد ریالی کارمند بانک منجر به صدورکیفرخواست شد

شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 22 اموراقتصادی یکی ازکارمندان رسمی بانک رفاه کارگران رامجرم شناخت. متهم پرونده که یکی از کارمندان بانک مذکور بوده است با ایجاد حساب های صوری وتغییر درسیستم حسابداری بانک با بدهکار وبستانکار نمودن حساب ها مبالغی رابه حساب بستگان ودوستان خود واریزکرده سپس اقدام به برداشت وخروج ان مبالغ از بانک می نموده است.

براساس این گزارش باشکایت اداره حقوقی بانک رفاه ،پرونده مذکور دردستورکار دادسرا قرار گرفته و پس از تحقیقات لازم واظهارات متهم ، مجرمیت نامبره محرز وکیفرخواستی علیه وی صادر گردید. بدیهی است دراجرای مقررات ماده 188 قانون آیین دادرسی کیفری مشخصات کامل متهم پس ازرسیدگی دردادگاه و قطعیت حکم اعلام خواهدشد.

اختلاس 27 میلیارد ریالی کارمند بانک تجارت

شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 22 اموراقتصادی علیه تعدادی ازمتهمین یک پرونده اقتصادی کیفرخواست صادرکرد. این پرونده باشکایت اداره حقوقی بانک تجارت دردستور کارمجتمع قضایی اموراقتصادی قرار گرفت و سپس با استناد به نظریه کارشناس رسمی دادگستری و اظهارات متهمین پس ازموافقت سرپرست دادسرای امور اقتصادی کیفرخواست و قرار مجرمیت علیه متهمین پرونده صادر شد.

براساس این گزارش متهم ردیف اول خانم (ه - ص ) کارمند بانک تجارت با سوءاستفاده از موقعیت شغلی خود و با دخل و تصرف غیرمجاز در حساب مشتریان اقدام به اختلاس نموده است.

نامبرده به اتهام اختلاس از بانک تجارت به مبلغ بیست و هفت میلیارد و هشتصد و هشتاد و سه میلیون و یکصد و پانزده هزار و ششصد وبیست و سه ریال(623/115/883/27 ریال) تحت تعقیب کیفری میباشد. متهم ردیف دوم آقای ( پ- ع ) به اتهام تحصیل مال ازطریق نامشروع به مبلغ سیزده میلیارد و نهصد و بیست و دو میلیون و ششصد وبیست ودو هزار و دویست و سی ریال (230/622/922/13 ریال) وهمچنین متهم ردیف سوم آقای (ا- ا) به اتهام تحصیل مال ازطریق نامشروع به مبلغ نهصد و بیست و شش میلیون ریال (000/000/926 ریال ) مجرم شناخته شدند. دیگر متهم این پرونده آقای (ف – ح – ز ) که وی نیز از کارمندان بانک می باشد وسرپرستی شعبه را برعهده داشته است متهم به اهمال منجر به تضییع اموال دولتی به مبلغ شش میلیارد و سیصد وشصت وپنج میلیون و چهارصد و هجده هزار و دویست و سی وسه ریال (233/418/365/6 ریال) می باشد .
بدیهی است دراجرای مقررات ماده 188 قانون آیین دادرسی کیفری مشخصات کامل متهم پس ازرسیدگی دردادگاه و قطعیت حکم اعلام خواهدشد.

شکایت اداره حقوقی بانک ملی ایران علیه یک کلاهبردار

بااعلام شکایت ازسوی اداره حقوقی بانک ملی ایران علیه یک کلاهبردار پرونده این متهم دردستور کار مجتمع قضایی امور اقتصادی قرار گرفت. شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 22 امور اقتصادی قرار مجرمیت متهم این پرونده را به اتهام کلاهبرداری صادر نمود.

براساس این گزارش متهم این پرونده آقای ( م- ط – ز ) به اتهام کلاهبرداری به مبلغ 900هزار و 800دلار امریکا از بانک ملی ایران مجرم شناخته شد.

گفتنی است پس از صدور کیفر خواست دردادسرای اموراقتصادی پرونده جهت ادامه رسیدگی قضایی به شعبه 1193 دادگاه عمومی تهران مستقر در مجتمع قضایی امور اقتصادی ارسال گردید. بدیهی است دراجرای مقررات ماده 188 قانون آیین دادرسی کیفری مشخصات کامل متهم پس ازرسیدگی دردادگاه و قطعیت حکم اعلام خواهدشد.

تحصیل مال ازطریق نامشروع منجر به صدور کیفرخواست شد

با اعلام شکایت ازسوی اداره کل حقوقی بانک سپه دادسرای ناحیه 22 اموراقتصادی تعدادی ازمتهمین یک پرونده اقتصادی را مجرم شناخت. متهمین این پرونده درقالب عقود مختلف ،ضمن اخذ تسهیلات از بانک سپه ازانجام تعهدات خود در برابر بانک خودداری نمودند.

براساس این گزارش متهمین این پرونده که پنج نفر می باشند همگی به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ یکصد و نود و شش میلیارد و یکصد و بیست و سه میلیون و دویست و نودریال (000/290/123/196 ) ریال مجرم شناخته شده و پرونده پس از صدورکیفرخواست جهت ادامه مراحل رسیدگی به شعبه1193 دادگاه عمومی تهران مستقر درمجتمع قضایی امور اقتصادی ارسال گردید.

اسامی متهمین پرونده براساس قانون پس از قطعیت حکم ازسوی دادگاه اعلام خواهد شد.

شعبه سوم بازپرسی پنج متهم یک پرونده اقتصادی رامجرم شناخت

بااعلام گزارش ازسوی سازمان بازرسی کل کشور و همچنین اداره حقوقی بانک های ملی و ملت پرونده کلاهبرداری یکصد و چهل و چهار میلیارد ریالی ازبانک های مذکور تشکیل شد.

متهمین این پرونده با تشکیل شرکت های متعدد صوری و غیر فعال و ارائه اسناد غیر واقعی به بانک اقدام به اخذ وجوه و تسهیلات به صورت غیرقانونی از بانک های ملی و ملت نموده ودرعمل این وجوه را صرف خرید املاک و زمین های متعددی کرده اند.
براساس این گزارش شعبه سوم باز پرسی دادسرای ناحیه 22 اموراقتصادی پنج متهم این پرونده که همگی متهم به مشارکت در کلاهبرداری به مبلغ چهل میلیارد و هشتصد و هفتاد و هفت میلیون و پانصد و هشتاد و هشت هزار و نهصد و سی وهفت ریال (937/588/877/40 ریال ) از بانک ملت و مبلغ یکصد و سه میلیارد و سیصد و نه میلیون و یکصد و پانزده هزار و ششصد ریال (600/115/309/103 ریال ) و همچنین 000/000/11 درهم امارات ازبانک ملی بودند را مجرم شناخت. بدیهی است دراجرای مقررات پس از قطعیت حکم ، اسامی کامل متهمین اعلام خواهدشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها