یک فعال حوزه صنایع دستی گفت: تعداد صنعتگران در رشته چاقوی زنجان به تعداد انگشتان دست است و تا 10 سال دیگر، صنعت‌ چاقوسازی در زنجان باقی نمی‌ماند.
کد خبر: ۴۱۷۷۵۹

نصرت‌الله بیات در گفت‌وگو با ایسنا در زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر صنعت چاقوسازی زنجان در وضعیت بسیار بدی است و مسؤولان هم حمایت عملی از آن نمی‌کنند و به جای حمایت کارآمد، توصیه تغییر شغل به صنعتگران این عرصه دارند؛ این وضعیت واقعاً ناامیدکننده است.

او با بیان این‌که وضعیت صنعتگران چاقوساز در زنجان روزبه‌روز بدتر می‌شود، ادامه داد: در پنج سال اخیر، شرایط صنعت چاقوسازی زنجان و صنعتگران مشغول در آن به بدترین شکل ممکن رسیده است و دیگر هیچ امیدی به بقای آن نیست. اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، هنر چاقوسازی زنجان به فراموشی سپرده می‌شود.

این صنعتگر رشته چاقوسازی در زنجان بیان کرد: وضعیت فعالان در رشته چاقوسازی اصلا مناسب نیست، بیشتر کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، در مغازه‌های استیجاری مشغول‌اند و حتا قادر به پرداخت هزینه اجاره خود نیستند.

او وجود چاقوی چینی در بازار زنجان را مهم‌ترین عامل در تضعیف جایگاه چاقوی زنجان ارزیابی کرد و گفت: پس از اشباع بازار توسط چاقوهای چینی که به‌شکل ارزان در اختیار مردم قرار می‌گیرد، چاقوی زنجان تاب و توان بقا در بازار را از دست داده است. این در حالی است که چاقوی چینی به هیچ وجه قابل مقایسه با چاقوی زنجان نیست؛ ولی به‌دلیل قیمت پایین، استقبال از آن زیاد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها