اعضای یکی ازباندها با دستبرد به یک مرکز پزشکی، تجهیزات آن را سرقت کرده بودند

انهدام 3 باند بزرگ سرقت، فساد و کلاهبرداری

در عملیات ماموران پلیس آگاهی خراسان رضوی 3 باند بزرگ سرقت، کلاهبرداری و مامورنماهای سارق متلاشی و 11 متهم در این ارتباط دستگیر شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در تشریح عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی این استان گفت: در اجرای طرح پیگیری پرونده‌های مهم و خاص در مشهد، کارآگاهان عملیات ویژه، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت و کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ماموریت یافتند در عملیاتی گسترده پیگیر 3 پرونده مهم باشند. سرتیپ بهمن امیری‌مقدم افزود: در مرحله اول، کارآگاهان پرونده سرقت از یک مجتمع بزرگ پزشکی در مشهد را در دستور کار خود قرار دادند و با تحقیقات، سرنخ‌های موجود با دقت مورد توجه قرار گرفت.
کد خبر: ۴۱۳۹۷۸

وی گفت: برابر شواهد و ادله موجود، متهمان در این سرقت با تخریب شیشه ورودی یکی از مجتمع‌های درمانی، تجهیزات پیشرفته پزشکی را به سرقت برده بودند. لذا با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی محل وقوع سرقت، ماموران، فردی را به عنوان مظنون در شهرک قاسم آباد مشهد شناسایی کردند و مخفیگاه او را تحت‌نظر گرفتند. مراقبت‌های پلیسی در این عملیات نشان داد که مخفیگاه این فرد، لانه فساد است. فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: ماموران در مرحله بعدی محل موردنظر را با هماهنگی مراجع قضایی مورد بازرسی قرار دادند که در نتیجه متهم اصلی همراه یک مرد جوان و 2 زن 27 و 40 ساله دستگیر شدند. پلیس در بازرسی از این لانه فساد، مقادیری اسباب و اثاثیه مسروقه و تجهیزات به سرقت رفته از مرکز درمانی را کشف کرد.

در بازجویی‌ از 2 زن دستگیر شده، آنها اعتراف کردند با متهم اصلی پرونده رابطه نامشروع دارند و این فرد و 2 نفر از دوستانش در تاریکی شب به وسیله یک دستگاه خودروی پراید زرد رنگ اقدام به سرقت می‌کنند.

وی افزود: در پی اظهارات این دو زن، متهم دیگر پرونده نیز دستگیر و تحقیقات از اعضای باند برای روشن شدن دیگراقدامات مجرمانه و سرقت‌های انجام شده توسط مجرمان ادامه دارد.

کلاهبرداری مدیر سابق

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در تشریح دومین مرحله عملیات گسترده پلیس آگاهی به پیگیری پرونده جعل و سوءاستفاده از اسناد و مدارک اعتباری شرکت‌های پخش اقلام بهداشتی و آرایشی اشاره کرد و گفت: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری در بررسی دقیق این پرونده نیز فردی را که قبلا مدیر بخشی از یک شرکت فعال در پخش اقلام بهداشتی و آرایشی بوده به عنوان مظنون تحت تعقیب قرار دادند.

سرتیپ امیری‌مقدم اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده، مخفیگاه فرد مظنون که از چندی قبل ناپدید بود، شناسایی شد و پلیس او را دستگیر کرد.

این مقام انتظامی اظهار کرد: متهم در بازجویی‌ها با معرفی همدستش، اعتراف کرد که با سوءاستفاده از چک‌های صادره در وجه شرکت‌های پخش اقلام آرایشی و بهداشتی و جعل اسناد و مدارک و مهرهای این شرکت‌ها اقدام به کلاهبرداری بزرگی کرده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیسی نشان داد که متهم و همدستش 80 فقره چک و امضای جعلی را در بازار خرج کرده‌اند. با روشن شدن این موضوع، پلیس متهم دیگر پرونده را نیز دستگیر و هم‌اکنون تحقیقات از این دو متهم برای روشن شدن مبلغ کلاهبرداری‌های انجام شده و دیگر اقدامات مجرمانه آنان ادامه دارد.

انهدام باند مجرمان فیوج

فرمانده پلیس استان خراسان رضوی به کشف و متلاشی شدن باند مامورنماهای طایفه فیوج در مشهد اشاره کرد و گفت: کارآگاهان عملیات ویژه پلیس آگاهی استان خراسان رضوی از چندی قبل پرونده‌ای را در دستورکار خود قرار دادند که در رابطه با اقدامات مجرمانه مامورنماهای سارق بود. امیری‌مقدم افزود: ماموران، با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع، پیگیری جدی پرونده را آغاز کردند.

وی درباره نحوه ارتکاب سرقت و اخاذی توسط اعضای این باند خاطرنشان کرد: برابر تحقیقات انجام شده و مطالعه مجدد شکایات مالباختگان، مشخص شد اعضای این باند سازمان یافته با در اختیار داشتن تجهیزات پلیسی و استفاده از خودروهای مدل بالا در چند مورد به رانندگان خودروهای سنگین و مشتریان بانک‌ها مراجعه و خود را مامور معرفی کرده‌اند.

امیری‌مقدم افزود: این افراد ضمن بازرسی طعمه‌های خود، وجوه نقد، اشیا و کالاهای باارزش آنها را سرقت می‌کرده‌اند. متهمان همچنین در ترفنددیگری با شناسایی اتباع خارجی ساکن در حاشیه شهر مشهد به بهانه بازرسی منازل مسکونی و بررسی مدارک این افراد، در چند مورد مرتکب سرقت و اخاذی شده‌اند. وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی در این مرحله از عملیات، اقدامات وسیع اطلاعاتی را انجام دادند و اعضای باند که از مجرمان طایفه فیوج هستند را در شهرستان‌های کرج و شهریار شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند.

فرمانده پلیس خراسان رضوی گفت: کارآگاهان پلیس با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان‌ها اعزام و 6 نفر از اعضای اصلی باند را شناسایی و دستگیر کردند. این متهمان تاکنون به 18 فقره سرقت تحت عنوان مامور اعتراف کرده‌اند و هم‌اکنون تحقیقات برای کشف دیگر سرقت‌های انجام شده توسط آنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها