موزه منطقه‌ای استان کرمانشاه پس از 37 سال اواخر امسال به بهره‌برداری می رسد. طرح این پروژه در سال 53 تهیه شد و بخشی از عملیات اجرایی آن چندی بعد آغاز شد. اما این پروژه تا سال 82 به حالت نیمه تعطیل در آمد و پیشرفت فیزیکی نداشت ، به گزارش جام جم ،در سال 82 پیمانکار پروژه را تحویل گرفت و تا سال 85 به کار خود ادامه داد، اما همان سال پیمانکار خلع صلاحیت شد و پیمانکار جدیدی کار ساخت موزه منطقه‌ای کرمانشاه را به عهده گرفت. این موزه در زمینی به مساحت 7‌/‌2 هکتار و زیربنایی به مساحت5200 متر در بلوار شهیدی در حال احداث است که تا کنون در بخش سازه 100 درصد، در بخش تاسیسات و معماری 85 درصد و محوطه‌سازی 70 درصد پیشرفت داشته است.
کد خبر: ۴۰۵۸۳۰

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در گفت‌وگوی خود با خبرنگار جام‌جم با اعلام خبر افتتاح موزه منطقه استان کرمانشاه در سال جاری اظهار کرد: در سفر رئیس‌جمهور به استان کرمانشاه، با اختصاص مبلغ یک میلیارد تومان به بحث موزه منطقه‌ای موافقت شد. معاون عمرانی استانداری نیز مبلغی را برای سال 90 به این پروژه اختصاص داد که در صورت تامین اعتبار تا اواخر امسال این موزه به بهره‌برداری می‌رسد. جلیل رحیمی افزود: ما هم اکنون حدود 5000 شئ قابل نمایش در استان کرمانشاه داریم که پس از بهره‌برداری از موزه منطقه‌ای در آن به نمایش در خواهد آمد همچنین علاوه بر بازگشت آثار کرمانشاه در موزه‌های تهران، برخی آثار استان‌های منطقه غرب نیز به این موزه انتقال پیدا کرده و به معرض نمایش در خواهد آمد.

وی گفت: استان کرمانشاه رتبه پنجم از لحاظ گردشگری را دارد اما متاسفانه ما نتوانسته ایم آن طور که شایسته است، از آن استفاده کنیم. از این رو در صددیم تا به پناسیل‌های استان بیشتر اهمیت دهیم و آثار شاخص کرمانشاه همچون بیستون طاق بستان، غار قوری قلعه و... را معرفی کنیم تا مردم کشور بیش از پیش به این استان جذب شده و لحظات زیبایی را بگذرانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها