مراجع و مجلس هشتم

مجلس، زبان و چشم و گوش ملت

رئیس مجلس در دیدار با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی با اشاره به جایگاه مجلس در نظام اسلامی گفت: مصوبات مجلس توسط شورای محترم نگهبان با قانون اساسی و شرع تطبیق داده می‌شود که کار شورای نگهبان در تطبیق قوانین با شرع کار دشواری است. وی با تاکید بر اینکه مجلس باید روی موضوعات اصلی کار کند، گفت: قانون آزاد باید به قانون‌گذار آزاد تحویل داده شود. وقتی قانون‌گذار آزاده نباشد، قانون آزاد نیز تصویب نمی‌شود. جوادی آملی افزود: اگر مجلس زبان، چشم و گوش ملت است باید مراقب همه بخش‌ها باشید و فقط به فکر تقنین نباشید. اگر خدای ناکرده مجلس فقط به فکر تقنین باشد این مجلس ناقص است. وی تاکید کرد: مجلس باید با قوه مجریه و قوه قضائیه و همچنین رهبری هماهنگ باشد.
کد خبر: ۳۷۰۰۸۴

نمایندگان و مصالح نظام اسلامی

حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی با تأکید بر اینکه مواضع نمایندگان مجلس باید در جهت مصالح نظام اسلامی باشد، گفت: نماینده مجلس باید مستقل بوده، نه با دولت و نه علیه دولت باشد بلکه در جهت اهداف دین و خدمت به مردم گام بردارد.

این مرجع تقلید با تأکید بر لزوم توجه و همت نمایندگان مجلس در جهت مقابله با مفاسد و اجرای احکام دین، خاطرنشان کرد: از فرصتی که در اختیار شما قرار گرفته کمال استفاده را ببرید و در جهت تحقق منویات حضرت ولی‌عصر (عج) تلاش کرده و بدانید که نخستین کسی که نسبت به کمبودهای اخلاقی، سیاسی و اقتصادی در جامعه اسلامی رنجیده خاطر می‌شود، وجود مقدس امام زمان (عج) است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها