فرهنگسرای خاتم برگزار می‌کند:

تور نیم‌روزه «ری‌گردی»

نایب رئیس شورای شهر تهران با اعلام اعتراض اعضای شورای شهر به طرح جداسازی شهرستان ری از تهران گفت: این اقدام زمینه تجاوز و سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب و سودجو را در تصاحب و تصرف غیرقانونی حریم تهران به‌دنبال دارد و موجب افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز می‌شود. به گزارش «جام‌جم»، حسن بیادی در جلسه روز گذشته شورا با تاکید بر این‌که شهرستان ری از بدو تقسیم مناطق مدیریت شهری تهران به عنوان منطقه 20 محسوب می‌شد و نباید آن را از تهران جدا کرد، افزود: تجربه نشان از آثار سوء ناشی از تجزیه و استقلال شهرهای جدا شده از تهران دارد و درخواست مجدد این شهرها برای پیوستن مجدد به تهران دلیل این ادعاست. وی با اشاره به همجواری منطقه‌20 با مناطق 15، 16 و 19 شهر تهران تاکید کرد:‌ قطعا جدایی منطقه 20 از مجموعه شهرداری تهران در کنترل تحولات کالبدی شهر تهران تهدیداتی را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۳۴۹۲۷۰

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز تاکید کرد: پشت تصمیمات مبنی بر جدایی شهرستان ری از تهران یا تصمیمی که چندی پیش دولت برای افزایش تعداد فرمانداری‌های تهران گرفته بود، دست‌هایی برای خارج کردن شورای شهر تهران از چرخه امور وجود دارد.

به اعتقاد احمد مسجدجامعی این اتفاقات منجر به از هم‌پاشیدگی و کاهش قدرت مردم خواهد شد.

نگرانی از ورشکستگی شهرداری

بخش دیگری از جلسه روز گذشته شورای شهر به بررسی گزارش ارائه شده توسط معاون تحقیقات، برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در مورد حسن اجرای مصوبه بودجه سال 89 گذشت که در آن اعضای شورای شهر خواستار پاسخگویی شفاف شهرداری درباره این بدهی‌ها شدند. سخنگوی شورای شهر تهران نیز گفت، زنگ خطر بدهی‌های خاموش شهرداری به صدا درآمده است و شهرداری با چنین روالی به سمت ورشکستگی می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها