گفتگو با نعیمه نظام دوست، بازیگر سریال‌های «باغ شیشه‌ای» و «زیر هشت»

دوست ندارم کسی برایم فیلم بازی کند

نعیمه نظام دوست، بازیگری را با مجموعه «ساعت خوش» در سال 73 آغاز کرد. او در ادامه فعالیتش نیز بیشتر در سریال‌هایی ظاهر شد که لحنی کمدی داشتند. از این بازیگر هم‌اکنون سریال «باغ شیشه‌ای» و «زیر هشت» در حال پخش است. او هم‌اکنون مشغول بازی در فیلم سینمایی «کنسرت روی آب» ساخته جهانگیر جهانگیری است.
کد خبر: ۳۴۵۸۸۳

از این که وارد دنیای بازیگری شدید، پشیمان نیستید؟

پشیمان نیستم. اما اگر دوباره به دنیا بیایم، اینقدر به بیراهه نمی‌روم. در هر شاخه‌ای کار کرده‌ام. کسی نبود که مرا راهنمایی کند. مدام کار کردم. به این فکر نکردم که فلان کار نباید بروم. هر کس با من سلام و احوالپرسی کرد، رفتم و در پروژه‌اش بازی کردم. الان می‌بینم که خوشبختانه خیلی از بازیگران تعارف و رودربایستی ندارند و می‌گویند دستمزد من اینقدر است، کمتر بدهید بازی نمی‌کنم اما من این کارها را بلد نبودم. هنوز هم بلد نیستم، چون با همه دوستم و نمی‌توانم به پیشنهادهای همکاریشان «نه» بگویم. سعی می‌کنم به همه کمک کنم.

کار کردن پشت دوربین را بیشتر دوست دارید یا جلوی دوربین؟

90 درصد آدم‌ها علاقه‌مند بازیگری هستند، ولی بعد که وارد این حرفه می‌شوند، در زمینه‌های دیگر فعالیت می‌کنند، چون می‌بینند بازیگری کار سختی است. من خودم در همه حوزه‌های سینما کار کرده‌ام. پشت صحنه طراح صحنه و لباس هم بوده‌ام. منشی صحنه و دستیار هم بوده‌ام.

چرا تعداد بازیگران ما در حوزه کمدی اینقدر کم و انگشت‌شمار است؟

کار کمدی برای خانم‌ها سخت است. مردها قادرند بسیار حرکت کنند و خیلی دیالوگ‌ها را می‌توانند بگویند. بیشتر بازیگرها ترجیح می‌دهند کاراکترهای جدی را بازی کنند. خیلی از بازیگران از عرصه جدی به کمدی آمدند اما موفق نشدند.

زن‌ها  باید از خلاقیت‌های خودشان استفاده کنند تا بتوانند مردم را بخندانند. الان مردم دیگر به هر چیزی نمی‌خندند. وقتی  به یک کار نمایشی نگاه می کنند کاملا متوجه می‌شوند که آیا این کار دارد تلاش می‌کند با لودگی و هجو آنها را بخنداند یا از طنز موقعیت استفاده می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها