مدیرکل شیلات گلستان برنامه تولید ماهی در سال جاری را 2.5 میلیون قطعه انواع بچه ماهی خاویاری در استان عنوان کرد.
کد خبر: ۳۴۳۲۰۳

به گزارش مهر، علی اکبر پاسندی صبح شنبه در بازدید از مرکز کاهیان خاویاری شهید مرجانی افزود:   این ماهیان پس از رسیدن به وزن دو تا سه گرم به دریای خزر رهاسازی می شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه  ماهیان خاویاری یکی از با ارزش‌ترین گونه‌های آبزیان به شمار می‌روند و از قدمت بسیار طولانی برخوردارند تکثیر ورهاسازی گونه های مختلف ماهیان خاویاری اهمیت ویژه ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: به همت کارشناسان بخش بازسازی ذخائر این فرایند از اوایل دی ماه سال گذشته  آغاز شد که این تعداد لارو از مجموع 140 قطعه مولد از گونه های ماهیان خاویاری قره برون، شیپ ، فیل ماهی  وازون برون تولید شده است.

مدیرکل شیلات گلستان اظهار داشت: 13 هکتار از مزارع  مرکز تکثیر وپرورش ماهیان خاویاری شهید مرجانی به زیر کشت بالغ بر 800 هزار قطعه گونه قره برون رفته است و حدود 300 هزار قطعه به مرکز تکثیر وپرورش ماهیان خاویاری سد وشمگیر ارسال شده است.
پاسندی گفت: تلاش های شبانه روزی کارشناسان بخش بازسازی ذخائر که بدون تردید سهم مهمی در بازسازی این ذخائر ارزشمند در دریای خزر دارند قابل تقدیر است.
 
پرورش ونگهداری ماهیان خاویاری برای تکثیرو رهاسازی بچه ماهیان  تولیدی در رودخانه گرگان رود که  به دریای خزر منتهی می شود از اهم برنامه های مرکز شهید مرجانی است.
 
در این مرکز همچنین از کلیه مولدین قره برون به روش میکرو سزارین تکثیر صورت گرفته   است که از این مولدین جهت نگهداری واستفاده ،مجدد در سال های آینده ،برای تکثیر در دستور کار است.
 
مولد سازی وپرورش ماهیان خاویاری با توجه به کاهش صید از دریا نیز از اولویتهای کار این مرکز که درحال انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها