معاون وزیر راه و ترابری گفت:‌برای اجرای طرح های عمرانی وزارت راه و ترابری در کشور امسال 53 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
کد خبر: ۳۲۴۸۴۲
مجید اسعدی امروز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا،‌ اظهارداشت: این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته 40درصد افزایش داشته است، که برای اجرا و تکمیل طرحهای مختلف راه و ترابری و حمل و نقل به خصوص در بخش راه و راه آهن هزینه خواهد شد.

وی گفت: توجه دولت به ارتقای سطح کیفی و کمی بزرگراه و راه آهن و راه های روستایی در اولویت برنامه های وزارت راه و ترابری است.

اسعدی افزود: با تسریع در روند اجرای طرحهای در دست اجرا در استان آذربایجان غربی شاهد سه برابر شدن طول بزرگراه در این استان و آسفالت تمام روستاهای بالای 50 خانوار این استان تا سه سال آینده خواهیم بود.

معاون وزیر راه و ترابری گفت: در حال حاضر 112 کیلومتر بزرگراه در این استان وجود دارد که با اتمام بزرگراه ارومیه به - میاندوآب، مهاباد به میاندوآب، میاندوآب به کرمانشاه و سلماس به صوفیان و سلماس به ارومیه شاهد تحول چشمگیری در وضعیت حمل و نقل استان آذربایجانغربی خواهیم بود.

اسعدی گفت: وزارت راه و ترابری با بهسازی و نوسازی راه های اصلی استان علاوه بر خدمات رسانی به مردم اقتدار فنی و عمرانی کشور را در یکی از مهمترین نقاط مرزی به نمایش می گذارد.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و ترابری همچنین گفت:‌اعتباری بالغ بر300 میلیارد ریال برای اجرای پروژه راه آهن مراغه به ارومیه اختصاص یافت.

اسعدی اظهارداشت: با توجه به حمایت های وزارت راه و ترابری و پیگیری مسوولان استانی امیدواریم در سال جاری شاهد افزایش اعتبارات احداث این خط راه آهن مراغه به ارومیه از منابع مختلف باشیم.

وی افزود: این پروژه در مجموع با داشتن 184 کیلومتر تاکنون از 57 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده است.

اسعدی بیان کرد: در حال حاضر نیز اعتباری بالغ بر890 میلیارد ریال هزینه شده است که در صورت تخصیص دوهزار میلیارد ریال دیگر به این پروژه شاهد اتمام عملیات اجرایی آن تا دوسال دیگر خواهیم بود.

به گفته وی، عملیات ریل گذاری پروژه راه آهن مراغه - ارومیه تا شهرستان میاندوآب به طول 47 کیلومتر به پایان رسیده و احداث ایستگاه راه آهن میاندوآب نیز مراحل پایانی خود را می گذراند و با برنامه ریزی های انجام شده سعی وتلاش خواهیم کرد تا درسال جاری شاهد افتتاح و بهره برداری ازاین پروژه تا ایستگاه میاندوآب باشیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها