برای دومین روز متوالی

برف ، اردبیل را سفیدپوش‌کرد

برای دومین روز متوالی و در چهلمین روز فصل بهار با بارش برف در خلخال و مشگین ‌شهر و نیز شهر سرعین استان اردبیل چهره زمستانی گرفت.
کد خبر: ۳۲۴۷۰۱

به گزارش فارس ، به دنبال افت شدید دمای هوا و بارش برف که از دو روز قبل آغاز شده امروز نیز در شهرهای خلخال ، مشگین‌شهر ، سرعین ، نیر و نمین و سرمای هوا در اردبیل مردم این شهرها غافلگیر شده و به استفاده از لباس‌های گرم و وسایل گرمازا روی آوردند.

همچنین به دنبال بارش برف و مه‌آلود بودن هوا پروازهای فرودگاه اردبیل صبح امروز با چندین ساعت تأخیر انجام شد به نحوی که هم اکنون نیز بارش باران و سرمای هوا در این شهرها حاکم است.

دیشب اهالی مشگین‌ شهر و سرعین سردترین شب بهاری خود را با دمای هوای سه درجه زیر صفر سپری کردند. ارتفاع برف در مشگین‌شهر و خلخال به 15 سانتیمتر و در ارتفاعات نیز به 30 سانتی‌متر می‌رسد.

رئیس راه و ترابری خلخال گفت: راهداران این اداره در طول شب گذشته و صبح امروز با تمام امکانات و تجهیزات اقدام به برف‌روبی و نمک‌پاشی محورهای بین شهری و روستایی به ویژه محور خلخال به اسالم کردند.

علی نادری افزود: هم اکنون در تمامی محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی این شهرستان تردد با سهولت انجام می‌گیرد و تنها به دلیل مه‌آلود بودن هوا در گردنه اسالم از رانندگان انتظار می‌رود خودروهای خود را به لاستیک یخ‌شکن و دیگر تجهیزات زمستانی مجهز کرده و از این گذرگاه عبور کنند.

رئیس راه و ترابری مشگین‌شهر نیز با اشاره به بازگشایی راه روستایی در 10 منطقه این شهرستان اظهار داشت: با تلاش مأموران راهداری این شهرستان راه‌های مسدود شده از برف 10 روستای مشگین‌شهر بازگشایی شدند.

محمدرضا حاتمی تصریح کرد: بارش سنگین برف در این روستاهای کوهپایه‌ای موجب مسدود شدن راه ارتباطی آنها شده بود.

هم اکنون سطح جاده‌های مشگین‌شهر را پوششی از برف فرا گرفته و تردد خودروها در این محورها به کندی صورت می‌گیرد.

بارش برف در این موقع از سال در هشت سال اخیر بی‌سابقه بوده و موجب نگرانی باغداران مشگین‌شهری شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها