2 متهم که با تخریب و آتش زدن عابربانک‌ها قصد اخلال در سیستم بانکی را داشتند، دستگیر شدند. ساعت 30‌/‌5 بامداد 8 اسفند سال گذشته ماموران کلانتری 121 و ایستگاه آتش‌نشانی تهران در جریان آتش‌سوزی عابربانک شعبه بانکی در بلوار ابوذر قرار گرفتند که پس از حضور ماموران کلانتری و آتش‌نشانی در محل و اطفای حریق، برابر نظریه کارشناسی سازمان آتش‌نشانی عمدی بودن آتش‌سوزی به ماموران کلانتری اعلام شد.
کد خبر: ۳۲۴۶۰۶

با اعلام نظریه کارشناسی درخصوص عمدی بودن حریق، پرونده به دستور دادیار شعبه سوم دادسرای ناحیه 14تهران، برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات کارآگاهان و بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مدار بسته شعبه بانکی ابوذر مشخص شد که 2سرنشین یک دستگاه خودرو 206 خاکستری رنگ، در حالی که راننده خودرو در داخل ماشین باقی‌مانده و نفر دوم پس از پیاده شدن از خودرو و با استفاده از مواد آتش‌زا اقدام به آتش زدن عابربانک کرده، عاملان آتش‌سوزی عابربانک هستند که پس از آتش زدن عابربانک از محل متواری شده‌اند.

تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری متهمان از سوی کارآگاهان در حال پیگیری بود که مجددا در 20 اسفند گزارشی مبنی بر تخریب قسمتی از عابربانک همان شعبه بانکی محل حریق (بلوار ابوذر)‌ واصل شد که برابر آن گزارش، فرد یا افرادی قصد داشته‌اند تا این بار با تخریب محل اخذ وجوه نقد عابربانک، اقدام به سرقت پول‌های داخل دستگاه نمایند که این بار نیز پس از ناکامی در سرقت، از محل بانک متواری شوند که مجددا در بازبینی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته، چهره همان متهم تحت تعقیب که در مورخه 8 اسفند اقدام به آتش‌زدن عابربانک کرده بود، شناسایی شد.

تحقیقات درخصوص هر دو اقدام به سرقت از عابربانک‌ها در حال پیگیری از سوی کارآگاهان بود که سرقت ناموفق دیگری در مورخه 24 فروردین از عابربانک شعبه بانک دیگری، این بار در خیابان پیروزی به اداره شانزدهم اعلام شد. در این سرقت، سارق یا سارقان به شیوه تخریب محل اخذ وجوه نقد دستگاه عابربانک، قصد سرقت پول‌ها را داشتند که این اقدام آنها نیز ناکام مانده بود.

با تصاویر به دست آمده از هر 3 سرقت و همچنین بررسی شیوه و شگردهای مورد استفاده در سرقت، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که آخرین سرقت نیز از سوی همان سارقان 2 سرقت پیشین از شعبه بانکی بلوار ابوذر انجام شده است.

با توجه به تصاویر به دست آمده از متهمان و با وجود عدم شفافیت کافی در تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته بانک، کارآگاهان با بهره‌گیری از امکانات خود موفق به ترسیم چهره مشخص یکی از متهمان شدند. با استفاده از تصویر به دست آمده و مراجعه به بانک اطلاعاتی پلیس، بلافاصله مجرم سابقه‌دار به نام یحیی (30 ساله)‌ که پیش از این به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شده بود، مورد شناسایی قرار گرفت که با شناسایی مخفیگاه متهم در منطقه پیروزی و در ادامه تحقیقات مشخص شد که یحیی به خاطر مظنونیت به سرقت از سوی ماموران دستگیر شده که بلافاصله با انجام هماهنگی‌های لازم، متهم از کلانتری به اداره شانزدهم منتقل شد تا تحقیقات لازم درخصوص سرقت‌های ناموفق عابربانک‌ها از وی انجام شود.

متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود با همدستی یک متهم دیگر اشاره کرد که وی نیز شناسایی و دستگیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها