رضا صفی آریان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در نشست خبری و در جمع خبرنگاران با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی همدان جزو دانشگاه‌های تیپ دو کشور است، افزود: لازم است با همت و کار مضاعف دانشگاه علوم پزشکی همدان به دانشگاه تیپ یک ارتقا یابد. وی یکی از دلایل کمبود نیروهای متخصص و فوق تخصص را در همدان نبود بیمارستان خصوصی خوب دانست که در آنها متخصصان ضمن برخورداری سهم از بیمارستان، دلبستگی بیشتری برای فعالیت در استان داشته باشند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: کمبود متخصص در استان را قبول ندارم اما ممکن است در تعدادی از رشته‌های فوق تخصص نیروی متخصص کمتری وجود داشته باشد.
کد خبر: ۳۲۱۴۸۴

وی بیان کرد:‌پزشکان متخصص یا فوق‌تخصص بعد از گذراندن طرح از استان خارج می‌شوند و ماندن متخصصان در استان همدان نیازمند ایجاد بیمارستان‌های خصوصی است.

وی ضمن اشاره به عملکرد مرکز فوریت‌های پزشکی استان اضافه کرد: طبق بررسی‌های انجام شده متوسط زمان رسیدن آمبولانس به حادثه 5‌/‌6 دقیقه و رسیدن به حوادث جاده‌ای 5‌/‌11 دقیقه بوده که این زمان در سطح کشور قابل قبول است همچنین بعد از رسیدگی به بیماران  با خدمات گیرندگان تماس تلفنی گرفته و از نحوه خدمت‌رسانی آمبولانس به بیمار سوال می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در مورد ازدحام بیماران در پشت در مطب، اظهار کرد: این موضوع ریشه فرهنگی دارد و بخشی از مشکل به سیستم بازمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت مطلوب این است که یک متخصص 20 نفر را ویزیت کند زیرا بعد از ویزیت 20 نفر پزشک دارای توان لازم برای معاینه بیماران نیست همچنین فوق‌تخصص حاضر در مراکز درمانی باید 15 نفر را ویزیت کند.

علی قلعه‌ای ها معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان هم دراین نشست خبری در پاسخ به سوالی که در ارتباط با جایگاه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی همدان پرسیده شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان از نظر پژوهش رتبه خوبی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها