در جامعه امروز بسیاری از خانواده ها تمایل به ازدواج سنتی دارند اما با توجه به مدرنیته شدن ازدواج ها این موضوع به نوعی سبب ایجاد مسائل و مشکلات مختلف در خانواده ها برای ازدواج فرزندان آنان شده است.
کد خبر: ۲۹۵۴۵۳

این در حالی است که ازدواج یکی از مهم ترین تصمیم های زندگی برای جوانان دختر و پسر به شمار می رود. به راستی تا چه اندازه این دو نوع ازدواج اهمیت دارند؟

در این زمینه مدیرسازمان ملی جوانان استان فارس در گفتگو با خبرنگار جام جم  در شیراز می گوید: ازدواج سنتی که زمانی بر پایه ارتباطات خانوادگی و دخالت واسطه‌ها در آشنایی بین دو خانواده صورت می‌گرفت، بتدریج جای خود را به‌آشنایی مستقیم پسران و دختران در محیط‌هایی خارج از خانواده داده است.

حجت الاسلام محسن اسماعیل پور می افزاید:هرچه فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه‌ای با سرعت بیشتری متحول شود، شکل و شیوه ازدواج و روش‌های انتخاب همسر هم تغییرات بیشتری به خود می دهد.

متولی امور جوانان در فارس معتقد است : ضعیف بودن اطلاع رسانی و آگاه سازی جوانان در زمینه ازدواج سبب ایجاد تردید در نوع ازدواج ها و در برخی از موارد موفق نبودن جوانان در ازدواج و مواجه شدن با شکست شده است.

وی درباره ازدواج های سنتی و مدرن در جامعه امروزمی گوید :ما به ازدواج های سنتی قدیمی که در گذشته با سختی و در برخی موارد با اجبار صورت می گرفته موافق نیستیم. این کارشناس می افزاید: ازدواج های سنتی به نحوی بود که پدر و مادر می پسندیدند و پسر یا دختر مجبور بود قبول کند و این را ما نمی پسندیم.

متولی امورجوانان در استان فارس با تاکید بر اینکه ازدواج های امروزی باید سنتی نیمه مدرن باشد می گوید: امروزه هر فردی به نوعی  بدون توجه و حمایت های خانواده در ازدواج پیشتاز می شود و با ازدواج  حرمت خانواده را پایمال می کند که این نوع ازدواج نیز مورد قبول نیست.

وی خواستار ازدواج های نیمه سنتی مدرن است و می گوید: ازدواج ها باید درواقع هم توجه به آداب و رسوم و حمایت خانواده را داشته باشد و هم در مقابل آن خود جوانان دختر و پسر تصمیم گیرنده نهایی باشند.

وی به جوانان توصیه کرد: در انتخاب همسر مشورت با پدر و مادر را مورد توجه قرار دهند اما  با نظر‌قطعی و نهایی خود تصمیم به ازدواج بگیرند.

علی شاهسون- خبرنگار جام جم شیراز 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها