گروه سلامت: نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است که مصرف تنقلات و هله هوله خوری به اندازه مواد مخدر و هروئین اعتیاد آور است. به گزارش ایسنا، محققان دریافته‌اند یک رژیم غذایی حاوی برگرها، چیپس‌ها، سوسیس‌ها و شیرینی‌ها مغز را به گونه‌ای برنامه‌ریزی‌ می‌کند که وابستگی آن را به مواد غذایی حاوی نمک، شیرینی و چربی زیاد افزایش می‌دهد و این وابستگی در حد اعتیاد به مواد مخدر است. به مرور زمان و با گذشت سال‌ها دنبال کردن این نوع رژیم غذایی سبب ایجاد شادی کاذب در مصرف کنندگان می‌شود و در نتیجه فرد به این نوع مواد غذایی معتاد می‌شود.
کد خبر: ۲۹۱۵۳۷

دکتر پاول کنی متخصص اعصاب در آمریکا تحقیقات جدیدی را انجام داده که نشان می‌دهد؛ خوردن مواد غذایی پرچرب و قندی چقدر برای سلامت ما خطرناک هستند.

دکتر کنی می‌گوید؛، مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد این نوع غذاها وجود دارد و نگران کننده است، این است که کنترل خود را در برابر آنها از دست می‌دهید و اعتیاد آور هستند.

محققان در این پژوهش برای اولین بار با استناد به مدارک علمی دریافتند که واکنش مغز در برابر مصرف تنقلات و هله هوله‌ها درست شبیه به واکنش آن در برابر مواد مخدر است.

محققان تاکید کردند: این کامل‌ترین مدرک علمی است که نشان می‌دهد؛ چاقی و اعتیاد به مواد مخدر پایه‌های نوربیولوژیک مشترکی دارند و این امر راه را برای مقابله با چاقی به شیوه‌ای متفاوت و مؤثر هموار می‌سازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها