با هزینه‌ای 20 میلیارد ریالی

شبکه استانی قزوین ماهواره ای شد

با نصب آپلینک صدا و سیمای مرکز قزوین با هزینه ای حدود 20 میلیارد ریال ، برنامه های این شبکه بر روی ماهواره قرار گرفت.
کد خبر: ۲۸۷۴۹۴

به گزارش واحد مرکزی خبر ، برنامه های این شبکه علاوه بر داخل کشور، کشورهای آسیای میانه و آسیای شرقی، کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکیه ، آذربایجان ، قرقیزستان ، تاجیکستان ، افغانستان ، پاکستان ، شبه قاره هند و بخشی از چین قابل دریافت خواهد بود.

ساختمان جدید صدا و سیمای مرکز قزوین هم یکی دیگر از طرحهایی است که امروز به بهره برداری رسید.

این ساختمان که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال 82 به استان قزوین است به مساحت 7500 متر مربع و صرف حدود 100 میلیارد ریال هزینه دارای 3 استودیوی تلویزیونی مجهز، بخشهای اداری ، خبر و تولید سیماست که بزرگترین طرح فرهنگی استان قزوین به شمار می رود.

معاون امور مجلس و استانهای صدا و سیما در مراسم بهره برداری از طرح ها در قزوین گفت: با بهره برداری از طرح سیگنال رسانی ماهواره ای (آپلینک) صدا و سیمای مرکز قزوین، این مرکز علاوه بر مخاطبان استانی پاسخگوی نیاز دیگر مخاطبان ملی و فراملی هم خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی توجه به داشته های فرهنگی کشور را از اهداف راه اندازی شبکه های استانی دانست و گفت: توجه به مبانی فرهنگ اسلامی ، ایرانی ، وحدت ملی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به همراه خواهد داشت.

علی عسگری معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما هم از استان قزوین بعنوان استانی کلیدی در زمینه امور ماهواره ای و سیگنال رسانی به تهران و دیگر مراکز یاد کرد و گفت: تجهیز و توسعه فنی مراکز صدا و سیما در جهت خدمت رسانی به مردم در دستورکار این سازمان قرار دارد.

در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات ابوالفضل معصومی فر مدیرکل سابق این مرکز حجت الاسلام حسین محمدیان بعنوان مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز قزوین معرفی شد.

همچنین در این مراسم از لوح یادبود صدا و سیمای مرکز قزوین پرده برداری شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها