در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)

مشهد مقدس یکپارچه عزا و ماتم است

در سالروز شهادت رییس مذهب جعفری و ششمین امام شیعیان جهان حضرت امام جعفر صادق(ع) مشهد مقدس یکپارچه سیاه پوش و عزادار و غرق درماتم است.
کد خبر: ۲۸۶۸۹۴
به گزارش ایرنا، در سالروز شهادت امام صادق(ع)، بیرقهای سیاه بر سر در ادارات، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، مدارس، کارخانه ها و از جمله صحن و سراهای حرم مطهر امام رضا(ع) نصب شده است.

مشهدالرضا و از جمله بارگاه منور حضرت ثامن الحجج(ع) حال و هوای خاصی دارد و امسال نیز پذیرای شیفتگان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت است که هر ساله به این مناسبت به حرم امام رضا(ع) مشرف شده و سالروز شهادت جد بزرگوارشان را به آن حضرت تسلیت می گویند.

مراسم سوگواری و ذکر فضایل و مناقب امام صادق(ع) از دیشب با شکوه خاصی در حسینیه ها و تکایا و مساجد و به خصوص حرم مطهر رضوی با حضور ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) برگزارشد و سخنرانان و مداحان، در زمینه فضائل شخصیتی آن امام همام به سخنرانی و مداحی پرداختند.

برخی از جوانان عاشق ائمه معصومین(ع) هم با برپایی ایستگاه‌های صلواتی در معابر عمومی از جمله برخی معابر منتهی به حرم مطهر با توزیع چای، حلوا و خرما ارادت خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به خصوص حضرت امام جعفر صادق(ع) نشان دادند.

برخی از شهروندان مشهدی هم بر حسب یک سنت دیرینه، در ایام سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) با برپایی مراسم روضه خوانی و سینه زنی و توزیع نذورات، عشق و ارادت خود را به آن حضرت را به نمایش گذارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها