همزمان با بیستمین روز پاییز ، یاد روز حافظ ، با حضور دکتر احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی و جمعی از اصحاب اندیشه و دوستداران خواجه شیراز شامگاه دوشنبه ، آرامگاه قدسی حضرت لسان الغیب حافظ شیرازی در شیراز، پایتخت فرهنگی ایران زمین با گل های بهاری، گلباران شد.
کد خبر: ۲۸۶۴۹۶

به گزارش ایرنا ، در این آیین که در فضایی ملکوتی و آمیخته با عطر کلام حافظ برگزار شد ، دوستداران حافظ شیرازی شاخه های گل سرخ و گل مریم را نثار مزار معطر غزل سرای نامی ایران کردند.

دکتر محمود احمدی نژاد که برای ایراد سخنرانی در برنامه بزرگداشت حافظ شیرازی در حافظیه حضور دارد بر تربت خواجه شیراز حضور یافت و به قرائت فاتحه پرداخت.

دوستداران حافظ شیرازی که در این برنامه فرهنگی شرکت داشتند در حالی که از دیوان فرخنده خواجه شیراز یاری می جستند ، به فالی فرزانه ، امید و تازگی زیستن را در دل می پروراندند.

ذکر فاتحه بر مزار خواجه شیراز که گاه گاه با نمناکی چشمان دوستداران حافظ شیرازی همراه بود شگون آیین گلباران آرامگاه حضرت لسان الغیب را دوچندان کرد.

بیستم مهر ماه در تقویم ملی کشورمان یاد روز حافظ نامگذاری شده و هر سال از سوی بنیاد فارس شناسی و ارگان های فرهنگی فارس آیین های نکوداشت این غزل سرای قرن هشتم هجری دراین روز برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها