در پوشش شرکت هرمی انجام گرفت

کلاهبرداری 20 میلیاردی زوج پزشک

زوج پزشک که پس از کلاهبرداری 20‌میلیارد تومانی در پوشش شرکت هرمی ، از سوی زیرشاخه‌های این شرکت ربوده شده بودند ، پس از آزادی از کشور متواری شدند.
کد خبر: ۲۸۴۷۳۶

به گزارش خبرنگار جام‌جم، غروب یکی از روزهای شهریور امسال پسر جوانی که مضطرب و نگران نشان می‌داد، با‌حضور در شعبه دوم دادیاری دادسرای جنایی تهران خطاب به‌قاضی سلیمانی، دادیار شعبه دوم گفت، پدر و مادر او پزشک متخصص هستند و زمانی که در ساعت مقرر به خانه نیامده‌اند، به جستجوی آنها پرداخته، اما به نتیجه نرسیده است و در این هنگام فردی با وی تماس گرفته و عنوان کرده که والدین او را گروگان گرفته است و بابت آزادی آنها ، مبلغ 8 میلیارد تومان پول طلب کرده است.

به دنبال این شکایت، دادیار جنایی دستور ویژه‌ای را برای پیگیری و تحقیق در این زمینه صادر کرد و پرونده در دستور کار ماموران اداره 11 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. با آغاز تحقیقات در این زمینه، ماموران با سرنخ‌هایی که در مرحله بعدی به‌دست آوردند، مخفیگاه آدم‌رباها در نیاوران را شناسایی و با مجوز قضایی وارد این محل شده و 6 نفر از کسانی را که در آنجا حضور داشتند، دستگیر کردند و در بازرسی خانه، زوج پزشک را که در یکی از اتاق‌ها زندانی شده بودند، نجات دادند.

با انتقال 6 متهم دستگیر شده به دادسرای جنایی معلوم شد زوج پزشک از سرشاخه‌های یک شرکت هرمی هستند که پس از دریافت میلیاردها تومان وقتی سودی به زیرشاخه‌های خود پرداخت نکرده‌اند، از سوی افرادی که در شرکت هرمی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ربوده شده‌اند تا با تهدید، پول خود را پس بگیرند.

کلاهبرداری 20 میلیارد تومانی

غلامرضا سلیمانی، دادیار شعبه دوم دادسرای جنایی با اشاره به این پرونده به «جام‌جم» گفت: پس از تحقیق از افراد دستگیر شده و زوج پزشک، مشخص شد مالباختگان پیش از این نیز در دادسرای رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز علیه زن و مرد پزشک شکایت کرده‌اند.

سلیمانی افزود: با دستور قضایی تحقیقات پلیس آگاهی وارد مرحله تازه‌ای شد و مشخص گردید در میان اعضای این باند 2 زن خانه‌دار که میانگین سنی آنها بیش از 70 سال است، حضور دارند که به عنوان اعضای اصلی محسوب می‌شوند؛ به طوری که در بررسی حساب‌های مالی آنها معلوم شد هر کدام از آنها نزدیک به یک میلیارد تومان در حساب بانکی خود پول دارند و میزان پول دریافتی از مردم پس از جمع‌بندی اطلاعات به 20 میلیارد تومان رسید.

دادیار جنایی اظهار کرد: پس از جمع‌بندی اطلاعات 6 عضو دیگر این باند نیز یکی پس از دیگری دستگیر شدند و با توجه به صدور قرار سنگین برای زوج پزشک، آنها پس از آزادی تا پایان تحقیقات قضایی به یکباره از کشور متواری شدند.

پرونده در پلیس بین‌الملل

قاضی جنایی افزود: با فرار زوج پزشک از کشور، دستور قضایی برای دستگیری و بازگرداندن آنها به کشور به پلیس بین‌الملل صادر شد که در این خصوص تحقیقات با جدیت ادامه دارد.

وی اضافه کرد: این زوج پزشک با همدستی دیگر اعضای باند با جلب اعتماد افرادی که با آنها در ارتباط بودند، موفق به این کلاهبرداری بزرگ شده‌اند که بررسی‌های بعدی معلوم کرد در میان مالباختگان تعدادی ورزشکار و هنرپیشه نیز وجود دارند که فریب خورده‌اند.

سلیمانی تاکید کرد: با توجه به فعالیت غیرقانونی شرکت‌های هرمی که با هدف ضربه زدن به اقتصاد کشور در چند سال گذشته راه‌اندازی شده است، برخورد با این قبیل شرکت‌ها و سرشاخه‌ها در مراجع مختلف قضایی با جدیت ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها